کمیسیون اروپا با توافق مورد جانسون درباره برگزیت مخالف است

به گزارش مجله گرافیک، یک کمیسیونر ارشد اتحادیه اروپا اعلام نمود کمسیون اروپا برای ابراز مخالفت با توافق برگزیت پیشنهادی دولت بریتانیا به اجماع رسیده است.

کمیسیون اروپا با توافق مورد جانسون درباره برگزیت مخالف است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون اروپا اعلام نمود در خصوص مخالفت با توافق پیشنهادی جدید برگزیت از سوی بریتانیا به اجماع رسیده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گانتر اوتینگر یکی از کمیسیونرهای اروپا روز چهارشنبه پس از جلسه ای سطح بالا در جمع خبرنگاران گفت: همگی همکاران حاضر در جلسه کابینه کمیسیون با میشل بارنیر (مسئول مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا) اعلام موافقت کردند.

اوتینگر اضافه نمود: یک بار دیگر، پیشنهاد دولت بریتانیا را آنالیز کردیم و اساساً تمامی همکاران با بارنیر موافقت کردند که پیشنهاد دولت بریتانیا راه حلی رضایت بخش را ارائه نمی نماید.

اوتینگر که مسئول بودجه اتحادیه اروپا است، همچنین صحبت ها در خصوص وتو یا محدودیت زمانی درخصوص مرزهای ایرلند شمالی را که توسط دولت بریتانیا پیشنهاد شده بود رد کرد. او توضیح داد: ترتیبات پشتیبان (سازوکارهای جلوگیری از سخت گیری های گمرکی بین مرزهای ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند) تنها در صورتی اثرگذار خواهند بود که قابل کنار زدن توسط طرف ثالثی نباشد. دولت محلی ایرلند شمالی طرف ثالث محسوب می گردد. اگر برای اعمال کردن شرایط [در ترتیبات پشتیبان]، شروع و پایانی وجود داشته باشد، چنین امکانی از بین می رود.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس بعد از رایزنی های بسیار با کشورهای اروپایی به توافقی با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت دست یافت اما به دنبال مواجهه شدن با سد مجلس انگلیس برای اجرایی کردن این توافق به دومین نخست وزیر قربانی این همه پرسی تبدیل شد.

ترزا می سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به مجلس انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام نمود و 17 خرداد رسماً از سمت خود استعفا داد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست وزیری را برعهده گرفت.

31 اکتبر (نهم آبان 1398) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید نموده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد نمود. به همین دلیل دولت انگلیس توافقی را به اتحادیه اروپا تحویل داده و اعلام نموده که بروکسل تا هفته آینده وقت دارد نظرش را درخصوص بندهای آن اعلام کند.

توافق جدید جانسون تشکیل دو مرز قانونی و گمرکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را شامل شده و سازوکارهای مربوط به مرزهای فیزیکی را حذف می نماید. همچنین پیشنهاد می نماید قوه مجریه و مقننه ایرلند شمالی، در طول دوره انتقالی و بعد از آن هر چهار سال یکبار باید از حق رأی برای قبول این طرح برخوردار باشند.

برخلاف انتظارات قبلی، قرار است از فردا (پنجشنبه) هیئت بریتانیایی در بروکسل مذاکره برای تصویب این توافق نامه را شروع نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 487

به "کمیسیون اروپا با توافق مورد جانسون درباره برگزیت مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا با توافق مورد جانسون درباره برگزیت مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید