پکن: سخنان وزیر خارجه آمریکا، حمله شرورانه به مردم چین است

به گزارش مجله گرافیک، وزارت خارجه پکن، سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا را شایعه پراکنی درباره سیاست های داخلی چین و حمله شرورانه واشنگتن به مردم این کشور شرق آسیا خواند.

پکن: سخنان وزیر خارجه آمریکا، حمله شرورانه به مردم چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه)، اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره حزب کمونیست چین را حمله شرورانه علیه مردم چین توصیف کرد.

بنا به گزارش پایگاه خبری آی نیوز، پامپئو شب گذشته (چهارشنبه) ضمن تأکید بر سیاست دولت دونالد ترامپ برای مقابله با چین تأکید کرد: امروز بالأخره داریم به میزان خصومت حزب کمونیست با ایالات متحده و ارزش های ما پی می بریم.

وی ادامه داد: حزب کمونیست چین یک حزب مارکسیست-لنینیست است که بر سلطه جهانی و نبرد [برای رسیدن به این سلطه] متمرکز است. فقط کافی است حرف های رهبران این کشور را بشنویم (جزئیات بیشتر).

وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات پامپئو توضیح داد که این اظهارات در واقع حمله شرورانه به مردم چین و حزب کمونیست است و شرح داد: اظهارات پامپئو شایعه پراکنی درباره سیاست داخلی چین است و بیش از پیش نمایانگر ترس و استکبار (آمریکا) است.

در دو سال و نیمی که از دولت ترامپ می گذرد، واشنگتن رویکردی به شدت ضدچینی اتخاذ نموده و سیاست هایی در جهت تضعیف نفوذ و قدرت پکن در پیش گرفته است. ترامپ که مشاورینی با گرایش های به شدت ضدچین به خدمت گرفته، بارها گفته است که تهدید اصلی پیش روی آمریکا، چین و گسترش نفوذ جهانی این کشور است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 488

به "پکن: سخنان وزیر خارجه آمریکا، حمله شرورانه به مردم چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: سخنان وزیر خارجه آمریکا، حمله شرورانه به مردم چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید