پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس در بوشهر برای ثبت ملی تکمیل می شود

به گزارش مجله گرافیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از تکمیل پرونده دو کشتی رافائل و پرسپولیس برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس در بوشهر برای ثبت ملی تکمیل می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده امروز سه شنبه 30 اردیبهشت 99 در این باره گفت: کشتی رافائل با 60 متر طول در سال 1976 میلادی از کشور ایتالیا خریداری شد، برای اولین بار در بندر بوشهر پهلو گرفت و مردم آن را به نام تایتانیک ایران می شناختند.

او ادامه داد: این کشتی اقیانوس پیما دارای شش استخر برای بچه ها و 750 سوییت برای اسکان مسافران بود و با ظرفیت 1800 نفر به دریانوردی می پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، سال 62 کشتی رافائل با چند موشک رژیم بعث عراق مورد اصابت قرار گرفت و بخش اعظمی از تأسیسات این کشتی آسیب دید و به زیرآب رفت.

او اضافه کرد: کشتی پرسپولیس هم که نخستین ناو جنگی نیروی دریایی ایران محسوب می شود هم اکنون در محوطه پیرامون موزه منطقه ای خلیج فارس قرار گرفته است و برنامه ریزی بازسازی این کشتی در سال جاری در دستور کار است.

ارسطوزاده گفت: ثبت آثار و ایجاد پشتوانه قانونی این امکان را به ما می دهد تا بهتر در خصوص حفاظت آثار تصمیم گیری کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1109

به "پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس در بوشهر برای ثبت ملی تکمیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس در بوشهر برای ثبت ملی تکمیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید