واکنش روسیه به توهین علیه پیامبر اسلام در فرانسه

به گزارش مجله گرافیک، ایرنا نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ضمن انتقاد از انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (ص)، توهین به مقدسات و جریحه دار کردن احساسات مومنین را غیرقابل قبول خواند.

واکنش روسیه به توهین علیه پیامبر اسلام در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، پسکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به افزایش خشونت بر اثر انتشار کاریکاتور موهن در خصوص پیامبر اسلام (ص) در فرانسه اعلام نمود: توهین به عقاید مومنین همانند قتل مردم اقدام غیرقابل قبول و غیرمجاز است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه بر لزوم خودداری از این گونه اقدامات توهین آمیز تاکید نمود.

پس از کشته شدن یک معلم تاریخ در پاریس که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس های درس به نمایش می گذاشته، امانوئل مکرون ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید نمود که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

در پی این رفتار مکرون، تجمع هایی اعتراضی و پویش های مردمی نسبت به سخنان وی درباره آزادی بیان، حق چاپ و انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام در کشورهای اسلامی به راه افتاد. مکرون همچنین با انتقادها و محکومیت های گسترده مقام ها و شخصیت ها در سراسر دنیا روبرو شده است.

به گزارش رسانه ها، در مسکو اجتماعی در محکومیت انتشار تصاویر موهن ضداسلامی در برابر سفارت فرانسه برگزار گردید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1325

به "واکنش روسیه به توهین علیه پیامبر اسلام در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به توهین علیه پیامبر اسلام در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید