هیچ مدرکی درباره تبانی روسیه با طالبان در افغانستان وجود ندارد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان امروز پنجشنبه بیان کرد که چون هیچ مدرکی درباره تبانی مسکو با طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد؛ نگران این مضوع نیستیم.

هیچ مدرکی درباره تبانی روسیه با طالبان در افغانستان وجود ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این مقام روس در این خصوص بیان کرد: ما به مدرک احتیاج داریم، اما هیچ ادله ای در این باره وجود ندارد. این ها ادعاها و اتهام زنی های بی اساس هستند.

وی درباره ادعای بعضی رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه شخصی به نام رحمت الله عزیزی از قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان، واسطه تماس های میان روسیه و طالبان بود نیز افزود که تا کنون حتی نام او را نشنیده است.

لازم به ذکر است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که واحد اطلاعات ارتش روسیه بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان نمایند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می گردد که کارکنان سفارت خانه های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1195

به "هیچ مدرکی درباره تبانی روسیه با طالبان در افغانستان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مدرکی درباره تبانی روسیه با طالبان در افغانستان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید