هنرمندی که 8 سال پیش کرونا را نقاشی کرد!

به گزارش مجله گرافیک، تارا بهبهانی هنرمندی است که حدود هشت سال قبل برای شرکت در بینال پکن، اثری را خلق کرد که به ویروس کرونا بی شباهت نبود.

هنرمندی که 8 سال پیش کرونا را نقاشی کرد!

به گزارش، تارا بهبهانی که آن روز ها هیچ ایده ای درباره این ویروس کوچک جان سخت نداشت، صرفا کوشش نموده بود با خلق این اثر تصویری از آینده بشریت را نشان بدهد؛ تصویری که حالا شباهتش با ویروس کرونا برای خودش هم عجیب است.

تارا بهبهانی : سال 2012 پنجمین بینال پکن با موضوع آینده و واقعیت برگزار گردید که من نیز بر اساس همین موضوع این اثر را خلق کردم. این اثر برخلاف تمام آثاری که کشیده بودم و پر از رنگ بودند، جنبه های دیگری از دنیا را نشان می داد و به قسمت تاریک آن پرداخته بود. به هر حال همه می دانیم که هر چقدر برای نشان دادن جنبه های روشن زندگی کوشش کنیم باز هم جنبه های منفی وجود دارند و حتی ممکن است در طول زمان این جنبه های منفی عظیم شوند و شاید آن قدر عظیم شوند که خود آدم ها را بخورند.

او با تاکید بر این که هنگام خلق این اثر هیچ ذهنیتی از ترسیم یک ویروس در ذهن نداشته، ادامه می دهد: من در این اثر یک کارخانه فراوری انبوه را کشیده بودم و اصلا به ذهنم نمی رسید که روزی برسد که همانند فیلم های هالیوودی همه مردم دنیا از ترس یک ویروس کوچک ذره بینی در خانه های شان بمانند و دنیا مختل گردد.

بهبهانی می گوید: زمانی که تصویر ویروس کرونا منتشر شد ناخودآگاه نقاشی ای که حدود هشت سال پیش برای بینال پکن کشیده بودم به ذهنم آمد. این اثر هشت سال پیش در بینال پکن جزء آثار برگزیده شد و حتی به نوعی راستا زندگی حرفه ای ام را نیز تغییر داد.

این هنرمند نقاش خاطرنشان می نماید: این شباهت برای خودم هم بسیار عجیب بود. من فقط می خواستم جنبه دیگری از زندگی را نشان بدهم؛ آن هم بدون استفاده از تصاویر متداولی که برای نشان دادن جنبه های منفی زندگی از آن ها استفاده می گردد و اصلا تصور نمی کردم روزی این تصویر مشابه ویروسی باشد که کل دنیا را تحت تاثیر خودش قرار می دهد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1050

به "هنرمندی که 8 سال پیش کرونا را نقاشی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندی که 8 سال پیش کرونا را نقاشی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید