هشدار وزیر کشور آلمان درباره افزایش خشونت طلبی در جامعه

به گزارش مجله گرافیک، وزیر کشور آلمان در سخنانی درباره افزایش خشونت و وحشی گری در جامعه آلمان هشدار داد.

هشدار وزیر کشور آلمان درباره افزایش خشونت طلبی در جامعه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان درباره افزایش خشونت و تلاش برای ارعاب در مناظر عمومی هشدار داده است.

وی این هشدارها را با توجه به تهدیدات اخیر علیه سیاستمداران از جمله رهبران حزب سبز آلمان از طرف گروه های راست افراطی اعلام کرده است.

مدتی است که خشونت راست افراطی در آلمان سیاستمداران این کشور را هدف قرار داده و ترور سیاستمداران و ارسال نامه های تهدید آمیز برای فعالان سیاسی از سوی راستگرایان افراطی نگرانی مقامات این کشور را بر انگیخته است.

اخیرا یک گروه راست افراطی آلمان موسوم به لشکر سلاح اتمی (AWD) با ارسال یک رایانامه به سم ازدمیر از رهبران حزب سبزهای آلمان، وی را تهدید به مرگ کرد.

به نوشته رسانه های آلمانی نام ازدمیر در صدر فهرست اسامی است که این گروه به دفتر وی ارسال کرده و در آن مدعی شده است که قصد کشتن آن ها را دارد.

در این رایانامه تهدید آمیز علیه ازدمیر این گونه نوشته شده است که هنوز قطعی نیست که شما را کی و کجا اعدام کنیم. شاید در یک گردهمایی عمومی باشد و شاید هم در محل سکونت به سراغتان بیاییم.

کلایدیا رات از دیگر سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان است که ایمیل تهدید آمیزی را از طرف گروه های راست افراطی دریافت کرده است. گروه راست افراطی موسوم به لشکر سلاح اتمی خطاب به این سیاستمدار آلمانی گفته اند که شما در حال حاضر نفر دوم لیست مرگ ما قرار دارید. این گروه راست افراطی با این نام در آمریکا شهرت دارد که چند ماهی است مدارکی دال بر فعالیت های شاخه آلمانی آن هم مشاهده شده است.

رابرت هابک، رئیس حزب سبز آلمان هم اخیرا یک تهدید به قتل را از طرف گروه های افراطی دریافت کرده است.

زیهوفر در گفتگو با روزنامه زوددویچه سایتونگ گفته است: ما در حال حاضر یک وحشی گری بسیار مشکل آفرین را در جامعه خود تجربه می کنیم.

یواخیم هرمان وزیر داخله ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی هم تهدید به مرگ علیه سم ازدمیر و کلادیا رات دو رهبر حزب سبزها از سوی راستگرایان افراطی را حمله به آزادی های دموکراتیک نامید و خواهان برخورد جدی با عاملان این اقدام شد.

وی تاکید کرد که در یک نظام دموکراتیک هر کسی حق دارد نظر خود را در خصوص بحث های سیاسی آزاد، بیان کند، بدون اینکه از سوی کسی با فشار و تهدید روبرو شود.

در واکنش به تشدید فعالیت های خشونت بار راستگرایان، کابینه آلمان روز چهارشنبه قوانینی برای مقابله با این جریان به تصویب رساند که شامل اعمال مقرراتی سخت تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت انگیز در اینترنت می شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور آلمان در سه ماهه دوم سال 2019 تا به حال 372 جرم و جنایت علیه کنندگان و یا اعضای احزاب ثبت شده است. حدود 181 مورد از این جرائم علیه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان، 56 مورد علیه حزب دموکرات مسیحی، 45 مورد علیه حزب سوسیال دموکرات، 32 مورد علیه سبزها، 20 مورد علیه چپ ها ، 11 مورد علیه لیبرال ها و 4 مورد هم علیه حزب سوسیال مسیحب اتفاق افتاده است.

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پی کشته شدن یک سیاستمدار طرفدار مهاجرت در این کشور و حمله فردی مسلح به یک کنیسه و مغازه ای در شهر هاله واقع در ایالت زاکسن، تحت فشار قرار گرفته است.

شورای شهر درسدن در شرق آلمان هم با تصویب قطعنامه ای در محکومیت اقدمات ضد دموکراتیک و افزایش دیدگاه ها و خشونت های افراطی راستگرایانه، وضع اضطراری نازی در این شهر اعلام کرد.

در قطعنامه مصوب اعضای شورای شهر درسدن مرکز ایالت زاکسن آلمان بر تشدید رویکرد و رفتارهای گروه های راست افراطی، تأکید شده است.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان تخمین زده است که حدود 24 هزار و 100 افراطی راستگرا در این کشور زندگی می کنند که تقریباً نیمی از آنها به طور بالقوه خشونت گرا هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 609

به "هشدار وزیر کشور آلمان درباره افزایش خشونت طلبی در جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر کشور آلمان درباره افزایش خشونت طلبی در جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید