نیروهای مسلح عراق: دولت با عاملان اخلال درنظم برخورد خواهد نمود

به گزارش مجله گرافیک، سخنگوی نیروهای مسلح عراق، با بیان اینکه تداوم تظاهرات در این کشور بالغ بر 6 میلیارد دلار ضرر زده، از عزم دولت برای مقابله با آشوبگران و کسانی که به دنبال اخلال در فراوری نفت و رفت و آمد هستند، اطلاع داد.

نیروهای مسلح عراق: دولت با عاملان اخلال درنظم برخورد خواهد نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی نیروهای مسلح عراق ضمن اعلام حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز در این کشور، گفت که به نیروهای امنیتی دستوراتی داده شده که از توسل به خشونت و استفاده از گلوله های جنگی خودداری نمایند.

عبدالکریم خلف چهارشنبه (15 آبان) طی نشست خبری با اصحاب رسانه در شهر بغداد گفت که دولت عراق کوشش می نماید در شرایط فعلی از تأسیاسات و میادین نفتی خود حمایت کند و اجازه اخلال در صادرات نفت را ندهد.

او گفت که عراق ملزم به حفاظت از بنادر نفتی است و اقدام بعضی از معترضان در مسدود کردن راه ها، مانع از حرکت محموله های نفتی و سوختی شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق به معترضان عراقی که در اعتراض به اوضاع بد معیشتی و مالی و عدم اصلاحات در این کشور دست به تظاهرات زدند توصیه کرد که با توسل به ابرازهای مسالمت آمیز، به دنبال تحقق مطالبات خود باشند و از توسل به خشونت بپرهیزند.

این مقام نظامی عراق از معترضان خواست به مناطق و مقرهای نظامی نزدیک نشوند. خلف گفت: حق آزادی بیان و اظهارات برای رسانه ها محفوظ است مشروط بر اینکه منجر به تحریک نشود.

او با انتقاد از حساب ها در بعضی شبکه های ارتباط جمعی و ارتش های سایبری در تحریک جوانان عراقی، گفت که باید بین معترض و بین آشوبگری که به دنبال سوء استفاده از تظاهرات است، فرق قائل شد.

عبدالکریم خلف اوضاع بندر نفتی ام القصر عراق را نگران نماینده توصیف کرد و گفت که آنچه در این بندر در حال اتفاق است، چه بسا محتمل است به اقتصاد عراق ضررهای بزرگی وارد کند. طی روزهای اخیر بعضی از معترضان کوشش کردند با ورود به این بندر، مانع از صدور نفت عراق شوند.

سخنگوی نیروهای مسلح عرق، زیان وارد شده در پی تظاهرات اخیر عراق به اقتصاد این کشور را بالغ بر شش میلیارد دلار برآورد کرد و گفت که نیروهای امنیتی با هرکسی که اقدام به ایجاد موانع در پل های مواصلاتی در شهر بغداد یا سایر شهرها نمایند، با قاطعیت برخورد خواهند کرد و آن ها را به دست قانون تحویل خواهند داد.

او گفت که تنها نیروهای دولت حق پوشیدن لباس نظامی دارند و گروه های دیگر نباید از لباس های نظامی استفاده نمایند. عبدالکریم خلف همچنین از بازداشت 26 نفر از افرادی اطلاع داد که راه ها و پل ها را مسدود نموده بودند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 614

به "نیروهای مسلح عراق: دولت با عاملان اخلال درنظم برخورد خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای مسلح عراق: دولت با عاملان اخلال درنظم برخورد خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید