نیروهای شرق لیبی یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند

به گزارش مجله گرافیک، نیروهای تحت امر خلیفه حفتر مستقر در شرق لیبی اقدام به توقیف یک کشتی ترکیه ای در سواحل شمال شرقی این کشور کردند.

نیروهای شرق لیبی یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، سرتیپ احمد المسماری، سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت، یک کشتی با پرچم گرانادا که توسط کادری متشکل از ترکیه ای ها راهنمایی می شد، توقیف شد. این رویداد در جریان گشت زنی در آب های منطقه ای لیبی در برابر ساحل درنه واقع در 1300 کیلومتری شرق طرابلس رخ داد.

المسماری گفت، کشتی مذکور جهت تفتیش و بازرسی محموله آن و اتخاذ تدابیر متعارف بین المللی در چنین مواردی به بندر راس هلال منتقل شد.

بندر راس هلال واقع در ساحل شهر درنه است که تحت کنترل نیروهای شرق لیبی است.

این سخنگو همچنین فایلی ویدیویی را منتشر نموده که در آن افراد گشتی گارد ساحلی به همراه سلاح های سبک ظاهر شده و جلوی کشتی را گرفته و کادر آن را که متشکل از سه نفر هستند از عرشه کشتی پایین می آورند تا اسناد و مدارک آنها را بازرسی نمایند.

وی همچنین پاسپورت های ترکیه ای این سه نفر را منتشر نموده است.

این اتفاق چند روز بعد از اعلام دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج است که با به جریان انداختن یادداشت تفاهم نظامی اخیرا امضا شده با ترکیه موافقت کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دهم دسامبر بیان نمود، در صورت درخواست دولت وفاق ملی آماده اعزام نیروهایش به لیبی در حمایت از دولت السراج است. مجلس ترکیه نیز با توافقنامه نظامی و امنیتی با دولت السراج موافقت نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 719

به "نیروهای شرق لیبی یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای شرق لیبی یک کشتی ترکیه ای را توقیف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید