نبود تجهیزات دست محیط زیست را برای نظارت بر چینی ها بسته است

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، کشتی های چینی خلیج فارس را روفتند. هر جانور زنده ای که در آب بود بردند. این عباراتی بود که با حضور کشتی ها و ماهیگیران چینی در خلیج فارس و دریای عمان، شنیده و نوشته می شد. دراین میان عده ای از بابت تاثیرات محیط زیستی این ماجرا نگران بودند اما سازمان حفاظت محیط زیست گفت که سازمان شیلات مسئول مستقیم این موضوع است و این سازمان تجهیزات نظارتی کافی برای این ماجرا ندارد.

نبود تجهیزات دست محیط زیست را برای نظارت بر چینی ها بسته است

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع حضور کشتی های چینی در خلیج فارس و دریای عمان اشاره نمود و با تاکید بر نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: هرگونه نظارت بر فعالیت های ماهیگیری و شیلاتی با سازمان شیلات است و معاونت محیط زیست دریایی نیز در این رابطه همکاریهای لازم را انجام می دهد، اما فعالیت و نظارت هر دو بر عهده سازمان شیلات است.

وی توضیح داد: سازمان محیط زیست تجهیزات لازم برای نظارت مستقیم در آبهای سرزمینی یا انحصاری اقتصادی را ندارد. البته در زمینه سهمیه و روش های ماهیگیری و ارزیابی ذخایر، تفاهم نامه ای با سازمان شیلات به امضا رسیده که همین موضوع نیز نیازمند تجهیزات و ادوات کافی برای اجرا است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در این زمینه اضافه نمود: طبق اعلام سازمان شیلات این موضوع جدید نیست. در واقع این افراد ماهیگیرانی هستند که بر روی کشتی هایی با پرچم ایران فعال هستند و برای ایران کار می نمایند و قرار است به تدریج با متخصصان و کارکنان ایرانی جایگزین شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 25

به "نبود تجهیزات دست محیط زیست را برای نظارت بر چینی ها بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود تجهیزات دست محیط زیست را برای نظارت بر چینی ها بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید