میشل عون: مقابله با پیامد های انفجار بیروت خارج از توان لبنان است، امیرقطر:گفت وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان واگذار گردد

به گزارش مجله گرافیک، رئیس جمهور لبنان امروز در کنفرانس بین المللی حمایت از ملت لبنان انفجار بیروت را زلزله ای دانست که این کشور به تنهایی توان مقابله با آن را ندارد.

میشل عون: مقابله با پیامد های انفجار بیروت خارج از توان لبنان است، امیرقطر:گفت وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان واگذار گردد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری المنار، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز یکشنبه در کنفرانس حمایت بین المللی از بیروت و ملت لبنان گفت: من از همه روسا و سران کشورهایی که امروز با ما در اینجا شرکت نموده اند و دوستدار لبنان هستند و تمایل صادقانه ای برای حمایت از این کشور دارند، تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: من از امانوئل ماکرون رئیس جمهور به خاطر ابتکارعمل برای برگزاری این کنفرانس مجازی برای حمایت از لبنان بعد از فاجعه روی داده برای پایتخت خودمان و نیز جناب دبیرکل سازمان ملل تشکر می کنم.

رئیس جمهور لبنان گفت: زلزله ای در کشور ما روی داد و این درحالی بود که ما در کوران بحران های اقتصادی و اقتصادی و آوارگی و تاثیرات بحران کرونا قرار داریم و این شرایط باعث شده است که مقابله با آن از توان لبنان خارج باشد.

وی اضافه کرد: من متعهد به مبارزه با فساد و اصلاحات شدم و با وجود همه موانع، تدابیر محسوسی شروع شد که در صدر آن تحقیقات اقتصادی کیفری بود که محدود به یک نهاد نخواهد شد بلکه همه نهادها را در برخواهد گرفت.

رئیس جمهور لبنان گفت: نیازهای لبنان بسیار زیاد است و ضروری است که تا قبل از فرا رسیدن زمستان تامین گردد زیرا مسائل کسانی که سرپناه خود را از دست داده اند، در فصل زمستان بیشتر خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد که مدیریت صندوق یاری ها از دل این کنفرانس باشد.

میشل عون گفت: من در برابر ملت متعهد شده ام که عدالت را اجرا کنم که می تواند تا حدی التیام بخش درد آسیب دیدگان باشد.

وی اضافه کرد: متعهد شده ام که هیچ کس فراتر از قانون نباشد و هر کسی که تحقیقات دست داشتن او در این فاجعه را اثبات کند، بازخواست خواهد شد.

وعده اقتصادی ماکرون در ازای اجرای اصلاحات سیاسی در لبنان

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنرانی خود گفت: ارایه یاری ها به لبنان در سریعترین زمان ممکن زیر نظارت سازمان ملل انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه باید سریعا کار کنیم و این یاری ها مستقیما به دست مردم برسد. اضافه کرد: وعده یاری های این کنفرانس به لبنان صرفا سرشروع است.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال در ازای این وعده های اقتصادی خواهان اصلاحات سیاسی و اقتصادی در لبنان شد و توضیح داد: مسئولان لبنان ضروری است که اصلاحات سیاسی و اقتصادی مورد نظر مردم را انجام دهد.

امیر قطر: گفت وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان واگذار گردد

امیر قطر نیز به نوبه خود در این کنفرانس توضیح داد: برگزاری کنفرانس تاکیدی بر عزم جامعه بین المللی برای یاری به لبنان در پی انفجار هولناک بیروت است.

وی اضافه کرد: لبنان به تنهایی نمی تواند این بحران را پشت سر بگذارد.

وی توضیح داد: از جامعه بین المللی می خواهیم که یاری های اقتصادی فوری به لبنان ارایه دهد.

امیر قطر گفت: ما مشارکت خود در یاری به لبنان را با مبلغ 50 میلیون دلار اعلام می کنیم.

شیخ تمیم گفت: مقابله با بحران کنونی لبنان در گرو تقویت وحدت ملی و کوشش مضاعف دولت است.

وی توضیح داد: باید گفت وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان و درسایه بیداری و هوشیاری خود آنها واگذار گردد.

امیر قطر گفت: ما در روزهای آینده مشارکت خود در بازسازی بیروت را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1166

به "میشل عون: مقابله با پیامد های انفجار بیروت خارج از توان لبنان است، امیرقطر:گفت وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل عون: مقابله با پیامد های انفجار بیروت خارج از توان لبنان است، امیرقطر:گفت وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید