مقاله: برج برلین (آلمان)

به گزارش مجله گرافیک، برج برلین یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی برلین است و هر سال میلیون ها بازدیدکننده شامل مسافران تور آلمان از سراسر جهان را به خود جذب می کند. از زمان افتتاحش، برج مخابراتی برلین 37 میلیون بازدیدکننده داشته است. به خاطر مقررات ایمنی، تنها 400 نفر می توانند به طور همزمان در بخش کروی برج حضور داشته باشند، شامل 380 بازدیدکننده و 20 نفر کارکنان این بخش.

مقاله: برج برلین (آلمان)

رستوران گردان برج برلین یکی از جذاب ترین بخش های این سازه در بین بازدیدکنندگان است، جایی که روی صندلی شان می نشینند و علاوه بر منظره سرتاسری شهر، از غذا یا نوشیدنی خوشمزه شان لذت می برند. گردش کامل رستوران حدود 30 دقیقه طول می کشد. جالب است بدانید این رستوران آشپزخانه ندارد؛ برای حفظ ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه، آشپزخانه در طبقات پایینی برج ساخته شده است. تمام سفارش ها به وسیله یک آسانسور ویژه به بالای برج آورده می شوند.

3 آسانسور در برج برلین وجود دارد؛ دو تای آنها به بازدیدکنندگان و دیگری به کارکنان برج اختصاص داده شده اند. این آسانسورها فوق العاده سریع هستند؛ مسافران تور آلمان می توانند تنها در عرض 40 ثانیه به ارتفاع 203 متری سطح زمین برسند که یعنی با سرعت 6 متر در هر ثانیه این مسیر را طی می کنند. برج تلویزیونی برلین تنها یک جاذبه توریستی نیست. برج به شرکت مخابراتی Deutsche Telekom تعلق دارد و بیشتر از 60 برنامه متفاوت رادیویی و تلویزیونی از طریق آنتن آن پخش می شوند. تجهیزات مخابراتی برج برلین در دهه 1990 بازسازی شدند و برج تا همین امروز به کارش ادامه داده است.

منبع مقاله: برج برلین (آلمان)

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1926

به "مقاله: برج برلین (آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برج برلین (آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید