عذرخواهی وزارت بهداشت از داوطلبان آزمون دستیاری، اعلام زمان نهایی آزمون تا خاتمه امروز

به گزارش مجله گرافیک، معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید مجدد بر قانونی بودن زمان برگزاری آزمون دستیاری سال 1400 به دلیل بحرانی شدن این موضوع از داوطلبان عذرخواهی کرد و گفت: تا سرانجام وقت امروز زمان برگزاری این آزمون معین خواهد شد.

عذرخواهی وزارت بهداشت از داوطلبان آزمون دستیاری، اعلام زمان نهایی آزمون تا خاتمه امروز

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اکبر حق دوست ضمن بیان این مطلب در مورد شایعه تعویق آزمون دستیاری سال 1400، اظهار کرد: با داوطلبان چهل و هشتمین آزمون دستیاری به دلیل ایجاد شرایط بحرانی احساس همدردی می کنم و اگر درصدی در این بحران بنده مقصر باشم عمیقا از همه داوطلبان اعم از مخالفان و موافقان برگزاری آزمون پوزش می طلبم.

وی در ادامه توضیح داد:گروهی از داوطلبان که معترض برگزاری آزمون دستیاری در 20 فرودین هستند در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کردند و این شکایت راستا قانونی خود را طی می نماید. داوطلبان موافق و مخالف برگزاری این آزمون دلایل خاص خود را برای این تصمیم دارند. عده ای که حق خود می دانند و با تفسیری که از قانون و مقررات دارند فکر می نمایند زمان 9 ماه فاصله بین برگزاری این دو آزمون اتفاق نیفتاده است. عده ای هم معتقد هستند اگر آزمون مجدد تعویق بیفتد به دلیل بحث هایی سربازی و غیره متضرر خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید نمود: من همه دغدغه های داوطلبان آزمون دستیاری را درک می کنم و صمیمانه در این ساعات سرانجامی سال از همه آنها پوزش می خواهم.

دکتر حق دوست با بیان اینکه تمام کوشش خود را به عنوان مسئول پاسخ گو در این سیستم انجام دادم، گفت: هر کاری که می توانستم انجام داد تا این جو ایجاد شده را آرام کنم. اما بر اساس عرف و تفسیری که از مقررات نوشته شده بر می آید واقعا برداشت ما این است آزمون 20 فرودین دستیاری که باید در 20 اسفند برگزار می شد کاملا قانونی است و ابهامی در این زمینه نیست و اینکه می گویند فاصله 9 ماه بین این دو آزمون اتفاق نیفتاده به این دلیل است که شاید برداشتون از آن آیین نامه صحیح نبود است یا برداشت ما با آن افراد متفاوت است.

وی تاکید نمود: منابع آزمون دستیاری در اردیبهشت سال 98 به داوطلبان اعلام شده است و چیزی تغییر نکرده است اما این بحث از دامنه معاونت آموزشی وزارت بهداشت خارج شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید نمود: در چند روز گذشته هر روز دو تا سه ساعت بنده شخصا و مدیران مرتبط برای به نتیجه رساندن بحث رفت و آمد کردیم با بزرگواران قوه قضاییه صحبت کردیم آنها هم در این گرفتاری آخر سال برای این موضوع وقت گذاشتند اما تصمیم گیری در این زمینه سخت است.

دکتر حق دوست تاکید نمود: دو ساعت پیش آخرین جلسه را در مورد زمان برگزاری آزمون دستیاری با مسئولان قوه قضاییه داشتیم از معاونین دیوان تشکر می کنم که برای این موضوع وقت گذاشتند و استدلال های دو طرف را شنیدند و تا سرانجام وقت امروز 27 اسفند نتیجه قانونی این را اعلام می نمایند. امیدوارم هر چه خیر است تصمیم گیری گردد. داوطلبان از وقت خود بهترین استفاده را ببرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1641

به "عذرخواهی وزارت بهداشت از داوطلبان آزمون دستیاری، اعلام زمان نهایی آزمون تا خاتمه امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی وزارت بهداشت از داوطلبان آزمون دستیاری، اعلام زمان نهایی آزمون تا خاتمه امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید