عذرخواهی نماینده واتیکان از دولت و مسلمانان مالزی

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: نماینده واتیکان در مالزی از دولت و مسلمانان مالزی به خاطر حمایت از گروه های کاتولیک که خواهان استفاده از واژه الله در متون دینی غیراسلامی هستند، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی نماینده واتیکان از دولت و مسلمانان مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسقف جوزف مارینو اولین نماینده واتیکان در مالزی بعد از آنکه از سوی وزارت امور خارجه مالزی برای ادای توضیحات به خاطر این حمایت فراخوانده شد، رسما به خاطر این کار عذرخواهی کرد.

وی بعد از دیدار با انیفه امان وزیر خارجه مالزی در بیانیه ای گفت هرگز قصد نداشت با این اقدام خود در امور داخلی مالزی دخالت کند.

مارینو که کمتر از شش ماه قبل به عنوان نماینده واتیکان وارد کوالا لامپور شد هفته گذشته با ورود در مناقشه مربوط به استفاده از واژه الله در میان غیرمسلمانان از کلیسای کاتولیک حمایت کرد.

وی گفت، استدلال کلیسای کاتولیک مبنی بر اینکه غیرمسلمانان می توانند در متون دینی خود از واژه الله برای مراجعه به خداوند استفاده نمایند، منطقی است.

کمی بعد از این اظهارنظر، گروه های تندرو در مالزی خواهان بازگشت او به واتیکان شدند. چند وزیر کابینه نیز وی را به مداخله در امور داخلی مالزی متهم کردند.

این اسقف تاکید نمود: از وزیر خارجه خواسته شد تا مراتب عذرخواهی خود را از این سوء تفاهم به اطلاع عمومی برساند.

حنیفه نیز در بیانیه ای گفت: به اسقف مارینو توصیه شد تا بیشتر مراقب حساسیست های دینی مالزی باشد.

مناقشه بر سر استفاده از واژه الله سه سال قبل مطرح شد زمانی که دادگاه عالی گفت غیرمسلمانان حق دارند از این واژه برای مراجعه به خداوند در متون دینی خود استفاده نمایند.

مالزی بیش از 2.5 میلیون مسیحی دارد. جمعیت این کشور 28 میلیون نفر است که 60 درصد آنها مسلمان هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 336

به "عذرخواهی نماینده واتیکان از دولت و مسلمانان مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی نماینده واتیکان از دولت و مسلمانان مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید