ظریف: اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران نیست و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار می دهد

به گزارش مجله گرافیک، وزیر خارجه کشورمان که در فنلاند حضور دارد گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار گرفته است.

ظریف: اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران نیست و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار می دهد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در فنلاند، با ویله اسکیلاری وزیر امور توسعه و تجارت خارجی این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در این دیدار با اشاره به ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپایی، این موضوع را فرصتی برای توسعه همکاری های تجاری و مالی دو کشور دانست.

ویله اسکیلاری اضافه نمود: فنلاند امیدوار است همکاری های مالی بین دو کشور افزایش یابد و از اینکه آمریکا از برجام خارج شده و تبعاتی بر زندگی مردم ایران گذاشته بسیار متاسف هستیم و نگران هستیم تنش ها افزایش یابد؛ البته نقش فنلاند به عنوان رئیس اتحادیه اروپایی در کاهش تنش ها سازنده خواهد بود.

ویله اسکیلاری تاکید نمود: فرصت ها و زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله در حوزه ICT و همکاری های دانشگاهی وجود دارد و چشم انداز افزایش روابط دوجانبه به وسیله همکاری های پلی تکنیک بین ایران و فنلاندروشن است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: فنلاند به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه می تواند به اجرای توافق هسته ای و عادی سازی روابط تجاری ایران یاری کننده باشد. در چارچوب برجام نیز تجار و فعالان مالی انتظار و توقع بیشتری از اروپا داشته و دارند. اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار گرفته است. برای مقابله با اقدامات یکجانبه و کاهش تاثیرات جنگ مالی آمریکا علیه ایران، که مستقیما تبعات آن بر مردم وارد می گردد، راهکارهایی مانند افزایش تجارت دوجانبه و استفاده از تعاملات چند جانبه در قالب ابتکاراتی مثل اینستکس، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 309

به "ظریف: اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران نیست و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران نیست و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید