صادرات قم در سال 1400 شتاب گرفته است

به گزارش مجله گرافیک، مدیرکل گمرکات قم گفت: آمارها نشان می دهد فرایند صادرات استان از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با شتاب خوبی روبرو شده است.

صادرات قم در سال 1400 شتاب گرفته است

به گزارش خبرنگاران قم اسفندیار دریکوندی بیان نمود: در فروردین ماه امسال بیش از 12 میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به بازارهای بین المللی صادر شد در حالی که این رقم در فروردین ماه سال گذشته سه میلیون دلار بود و این رشد نشان از اهتمام فعالان مالی استان برای گسترش صادرات با وجود بعضی محدودیت های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال 1400 است.

وی با اشاره به این که با کوشش بخش خصوصی و حمایت مسئولان استان، فعالیت های تجاری در قم رونق گرفته است، اضافه کرد: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان در فروردین ماه امسال به بیش از 187 میلیارد ریال رسید در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود 58 میلیارد ریال بود.

وی همچنین با بیان اهمیت استفاده از روش های الکترونیکی کنترل کالا برای سرعت بخشیدن به فرآیند ترخیص آن از گمرکات، ادامه داد: تسهیل فعالیت های تجاری، همیشه از مهمترین برنامه های اداره کل گمرکات استان بوده است و در همین رابطه، بسیاری از فرآیندهای گمرکی اکنون در قم به صورت سیستمی و غیرحضوری انجام می گردد.

دریکوندی با تاکید بر این که مهمترین هدف گمرکات قم یاری به فرایند توسعه مالی استان به وسیله سرعت بخشیدن به فرآیندهای تجاری و ترخیص سریع کالاهای وارد شده به آن است، گفت: بیش از 50 درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است که فرآیند ترخیص آن در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توقف در گمرک انجام می پذیرد.

وی همچنین با اشاره به این که فرایند واردات کالاها به گمرکات استان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری پیدا نموده است، اضافه کرد: بیشتر واردات استان شامل کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم و در کنار آن تجهیزات و مواد اولیه مورد احتیاج واحدهای تولیدی است و به همین علت فعالیت گمرکات قم در این بخش نیز یاری مهمی به توسعه فعالیت های مالی استان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر گمرکات استان در مقابله با قاچاق و آثار منفی آن در اقتصاد استان، بیان نمود: در فروردین ماه امسال تعداد 32 پفراینده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1768

به "صادرات قم در سال 1400 شتاب گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات قم در سال 1400 شتاب گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید