شناسایی سلول های بنیادین برای تسریع درمان شکستگی

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، گروهی از محققان دانشگاه استنفورد سلول های بنیادین اسکلت انسان را شناسایی نموده اند. آنها در مرحله بعد یک شجره خانوادگی از سلول ها ابداع کردند که قابلیت احیای استخوان و غضروف را دارد.

شناسایی سلول های بنیادین برای تسریع درمان شکستگی

می توان این سلول های بنیادین را از استخوان ها جدا نموده یا آنها را از سلول های مخصوص در چربی فراوری کرد. رفتار این سلول ها قابل پیش بینی است و نیازی نیست پزشکان هنگام استفاده از آنها در درمان های مختلف نگران نتایج باشند.

محققان برای ردیابی سلول بنیادین اسکلتی انسان نمی توانستند از روش های آزمایشگاهی معمول استفاده نمایند که در موش ها به کار می رود. آنها پروفایل ژن های موش را با پروفایل چند نوع سلول انسانی مقایسه کردند. این سلول ها در انتهای استخوان های انسان رشد می نماید.

محققان با این روش سلول هایی را یافتند که پروتئین های مشابهی مانند سلول های بنیادین اسکلتی موش داشتند. به این ترتیب محققان نشانگرهای مرتبط را در سلول های بنیادین انسانی ردیابی کردند.

این یافته ها در درمان سریع تر استخوان های شکسته و ترمیم غضروف یاری می نماید. همچنین از وخامت بیماری هایی مانند آرتروز و پوکی استخوان نیز کاسته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 51

به "شناسایی سلول های بنیادین برای تسریع درمان شکستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سلول های بنیادین برای تسریع درمان شکستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید