شرکت هواوی جایگزین گوگل پلی را پیدا کرد؟ ، مذاکرات غول فناوری چین با سرویسهای منبع باز آغاز شد

به گزارش مجله گرافیک، شرکت هواوی در حال مذاکره با سرویسAptoide برای پیدا کردن جایگزین گوگل پلی است. این سرویس منبع باز است یعنی استفاده و دسترسی به کدهای آن برای عموم آزاد است.

شرکت هواوی جایگزین گوگل پلی را پیدا کرد؟ ، مذاکرات غول فناوری چین با سرویسهای منبع باز آغاز شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در چند روز گذشته،هواوی خود را در وضعیت عجیبی با دولت آمریکا یافت. وضعیتی که به ممنوعیت کل محصولات هواوی در خاک چین منجر و باعث مشکلاتی سریالی برای این غول فناوری چین شد.

بر اساس این محدودیت ها نه تنها اندروید مجوزهای هواوی را برای دستگاه های آینده این شرکت لغو کرد، بک حتی وضعیت اندرویدQ را برای هواوی در هاله ای از ابهام فرو بردو ARM، که طرح های آنها در پردازنده های Kirin استفاده می گردد، متوقف شده است.

اگر چه ایالات متحده آمریکا ممنوعیت را تا 90 روز به تاخیر انداخته است، اما محتمل است این ممنوعیت دوباره اجرا گردد و بر همین اساس نیز هواوی در حال فکر کردن به یک برنامه پشتیبان است. گزارش شده که مدیران هواوی در حال فرستادن قاصدهای خود به شرکت هایی هستند که خدمات مشابه گوگل پلی ارائه می نمایند.

این پشتیبانی هواوی الزامی است، زیرا بسیاری از گوشی های هواوی و آنر باید از فروشگاه اپ استفاده نمایند. یکی از جدید ترین خبرها این است که Aptoide، جایگزین منبع باز برای فروشگاه گوگل پلی با بیش از 900 هزار برنامه و بیش از 100 میلیون کاربر در حال مذاکره مستقیم با هواوی است.

به یاد داشته باشید، بخشی از ممنوعیت هواوی نیز این است که گواهینامه اندروید برای هواوی لغو شده است. بنابراین هواوی احتیاج به استفاده از AOSP برای اندروید دارد و مجاز نیست با دستگاههایی با خدمات گوگل پلی همکاری کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 212

به "شرکت هواوی جایگزین گوگل پلی را پیدا کرد؟ ، مذاکرات غول فناوری چین با سرویسهای منبع باز آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هواوی جایگزین گوگل پلی را پیدا کرد؟ ، مذاکرات غول فناوری چین با سرویسهای منبع باز آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید