شروع آزمایش داروهای رقیق کننده خون در بیماران کرونا برای جلوگیری از لخته های مرگبار

به گزارش مجله گرافیک، مسئولان بهداشتی آمریکا دو بررسی جدید را برای آزمایش داروهای رقیق کننده خون برای پیشگیری از سکته های مغزی، حمله های قلبی و سایر عوارض در بیماران کووید-19 آغاز کرده اند.

شروع آزمایش داروهای رقیق کننده خون در بیماران کرونا برای جلوگیری از لخته های مرگبار

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس پزشکان به طور فزاینده ای لخته های خونی را در بدن بسیاری افراد درگذشته به علت کووید-19 را به همراه نشانه های آسیب این لخته ها به کلیه ها، ریه ها، رگ های خونی و قلب و سایر اندام ها را پیدا می کنند.

گری گیبونز، رئیس انستیتوی ملی قلب، ریه و خون آمریکا می گوید بیمارستان ها به بیماران کووید-19 در شرایط وخیم داروهای ضد لخته شدن (رقیق کننده خون) می دهند تا ایجاد لخته های خونی و عوارض ناشی از آنها پیشگیری کنند، اما ما هنوز نمی دانیم چگونه این داروها با بهترین شیوه، از لحاظ انتخاب دارو یا دوز آن و تجویز آن در مرحله معین بیماری به کار ببریم

انستیتوی ملی بهداشت آمریکا این بررسی در بیماران کووید-19 بستری شده که تاثیر دوزهای معمول و پایین داروی رقیق کننده خون هپارین را مقایسه می کند، هماهنگ خواهد کرد.

این بررسی در بیش از 100 محل در سراسر دنیا با مشارکت دولت های گوناگون، شرکت های دارویی، دانشگاه ها و دیگران برای تسریع در دست یافتن به داروهای برای درمان کووید-19 انجام می شود.

بررسی دوم در بیماران کووید-19 که بیماری شان آنقدر شدید نیست که نیاز به بستری شدن داشته باشند، راهبردهای درمانی گوناگونی را به دارونما مقایسه می کند: از جمله آسپیرین بچه یا دوزهای پایین یا معمول داروهای ضدلخته آپیکسابان. هدف این است که از ایجاد لخته خونی یا بستری شدن افراد جلوگیری شود.

یک بررسی سوم هم بعدا تاثیر داروهای رقیق کننده خون را در افراد بهبودیافته که آزمایش ویروس کرونایشان دیگر مثبت نیست، آزمایش خواهد کرد. شواهد فزاینده ای حاکی آن است این بیماران هم در معرض خطر بیشتر لخته شدن خون هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1308

به "شروع آزمایش داروهای رقیق کننده خون در بیماران کرونا برای جلوگیری از لخته های مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش داروهای رقیق کننده خون در بیماران کرونا برای جلوگیری از لخته های مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید