سفر یکی از رهبران اعتراضات هنگ کنگ به آلمان خشم چین را برانگیخت

به گزارش مجله گرافیک، دیدار یکی از رهبران معترضان هنگ کنگی با وزیر امور خارجه آلمان، مخالفت و نارضایتی شدید وزارت امور خارجه چین را در پی داشت.

سفر یکی از رهبران اعتراضات هنگ کنگ به آلمان خشم چین را برانگیخت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیدار یکی از رهبران اعتراضات اخیر هنگ کنگ با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در برلین، واکنش چین را در پی داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هوا چانیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، پکن در این خصوص که آلمان به جاشوا وونگ معترض هنگ کنگی اجازه سفر به برلین و دیدار با وزارت امور خارجه این کشور را داده است به شدت ناراضی و قاطعانه [با آن] مخالف است.

چانیانگ در نشست خبری روزانه این وزارت خانه گفت: چین اظهارات قاطع خود را به طرف آلمانی ابراز داشته است. او گفت اعتراضات در هنگ کنگ جزو مسائل داخلی چین محسوب می گردد و هیچ دولت، سازمان یا فرد خارجی، حق مداخله در آن را ندارد.

این سخنگو توضیح داد: هر برنامه ای با اتکا بر خارجی ها برای آماده سازی یا اقدام یا سخن گفتن درباره تجزیه کشور محکوم به شکست است.

چانیانگ اعلام کرد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سفر هفته پیش خود به چین صراحتاً گفت با خشونت در هنگ کنگ مخالف است و از سیاست یک کشور، دو نظام در قبال این منطقه حمایت می نماید. او از آلمان خواست از ارسال پیغام نادرست برای جدایی طلبان هنگ کنگی اجتناب نموده و از ماس درخواست کرد از قوانین بین المللی تبعیت نموده و به روابط بین دو کشور آسیب نزند.

شهروندان هنگ کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

علیرغم لغو این لایحه، معترضان خشن هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خود که بر اساس شواهد آمریکا و انگلیس نیز در آن نقش دارد، ادامه دادند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتری شدند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 366

به "سفر یکی از رهبران اعتراضات هنگ کنگ به آلمان خشم چین را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر یکی از رهبران اعتراضات هنگ کنگ به آلمان خشم چین را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید