روی دیگر اروپا، مهاجر افغانی در فرانسه: پلیس ما را کتک زد

به گزارش مجله گرافیک، بسیاری از مهاجران قبلا در یک اردوگاه مهاجران در حومه پاریس اقامت داشت که در هفته گذشته از تخلیه شد.

روی دیگر اروپا، مهاجر افغانی در فرانسه: پلیس ما را کتک زد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

چندصد پناهجو در هفته گذشته و پس از تخلیه یک اردوگاه پناهندگان در حومه پاریس، به نشانه اعتراض در مرکز این شهر چادر زدند تا شرایط نامساعد زندگی خود را به دولت و دیگران نشان دهد.

به گزارش خبرنگاران، معترضان پناه جو با برخورد شدید پلیس فرانسه روبرو شدند. پلیس در این میان با باتوم به چادرهای پناه جویان حمله و آنها را متفرق کرد. در این میان از گاز اشک آور نیز استفاده شد.

رویترز در گزارشی نوشت: مرتضی خادمی 27 ساله خانه خود در افغانستان را ترک کرد و با تصور امنیت به صورت قاچاقی خود را به فرانسه رساند. اما او در روزهای گذشته با روی دیگری از اروپا روبرو شد. او در یک اعتراض در مقابل پلیس نهاده شد و براساس ادعایش با باتوم (باطوم) کتک خورد.

مردم در فرانسه در تجمعی حمایت خود از پناه جویان و اعتراض خود به رفتار خشن پلیس را نشان دادند- پلیس در اقدامی خشن معترضان پناهجو را در یک میدان شهر پاریس کتک زد/ عکس: رویترز

او در سه شنبه شب در نزدیکی ایستگاه راه آهنی در پاریس که خیریه ها در آن غذا توزیع می نمایند، گفت: نیروهای پلیس رحم نکردند، ما فکر می کردیم آنها انسانی تر هستند. اما اصلا این گونه نیست.

خادمی در میان ده ها مهاجر و پناه جویی بود که در اعتراض سازمان یافته به شرایط نامطلوب زندگی خود و جلب توجه مقامات و مردم در میدان مرکزی شهر پاریس چادر و کمپ زدند.

پلیس نیز با تجهیزات ضد شورش در اواخر روز دوشنبه برای پراکنده کردن معترضان وارد عمل شد. آنها در حین بیرون کشیدن معترضان از چادرها با مهاجران برخورد کردند.

جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه در باره رفتار پلیس با بعضی از مهاجران گفت: بعضی از صحنه ها تکان دهنده است و با افسران پلیسی که رفتار غیرقابل قبول داشته اند، برخورد خواهد شد. بعضی از مقامات نیز در این باره گفتند که با توجه به غیرقانونی بودن این اعتراض، پلیس برای متفرق کردن معترضان از حق خود استفاده نموده است.

خادمی 27 ساله گفت که در طول تظاهرات در چادرش بوده که پلیس وارد چادر شده و با باتوم او را زده است. او گفت که پیروز به فرار شده اما تمام وسایلش را در چادر جا گذاشته و حالا چیزی ندرد.

این افغانستانی که قبلا در مزار شریف در شمال کشورش زندگی می کرد، با گذر از پاکستان، ایران و بالکان به فرانسه رفته است. او قبلا در یک اردوگاه مهاجران در حومه پاریس اقامت داشت که در هفته گذشته از تخلیه شد.

او اینک در خیابان های فرانسه راه می رود و به دنبال مکانی برای خوابیدن است. او اضافه نمود: بسیاری از مردم عادی فرانسه به من یاری کرد اند اما پلیس رفتاری خصمانه داشته است.

او به زبان دری به عنوان یکی از زبان های رایج در افغانستان گفت: فکر می کردیم فرانسه جای خوبی با مردم اروپایی است و برای همین به فرانسه آمدیم اما اینجا از مهاجران به خوبی استقبال نمی گردد.

او اضافه نمود: ما راه بازگشتی نداریم و باید اینجا بمانیم و شرایط را تحمل کنیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1398

به "روی دیگر اروپا، مهاجر افغانی در فرانسه: پلیس ما را کتک زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی دیگر اروپا، مهاجر افغانی در فرانسه: پلیس ما را کتک زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید