رویترز: تشدید فشار به ایران، از اهداف سفر بولتون به لندن است

به گزارش مجله گرافیک، خبرگزاری رویترز نوشته است که انتظار می رود جان بولتون در سفر به لندن از انگلیسی ها بخواهد در قبال ایران و چین موضعی سخت گیرانه تر اتخاذ نمایند.

رویترز: تشدید فشار به ایران، از اهداف سفر بولتون به لندن است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز یکشنبه نوشته است که تشدید فشار بر ایران از جمله اهداف سفر جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به لندن است.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود بولتون در سفرش به انگلیس که تا روز سه شنبه ادامه می یابد، به مقام های لندن توصیه کند که سیاست خود در قبال ایران را بیش از پیش با واشنگتن همسو نمایند.

هرچند انگلیس اعلام نموده که از توافق هسته ای با ایران حمایت می نماید، اما این کشور دو ماه پیش یک نفتکش حامل نفت ایران را به بهانه ممانعت از نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف کرد. لندن هفته گذشته هم اظهار داشت که به ائتلاف دریایی واشنگتن در تنگه هرمز می پیوندد.

رویترز نوشته است: یک مقام ارشد دولت [دونالد] ترامپ گفت استدلال بولتون در دیدار با بریتانیایی ها این خواهد بود که اگر لندن برجام را مرده اعلام کند، به تشدید فشار به ایران یاری خواهد نمود، اما بعید است که به این زودی ها چنین تصمیمی [از سوی انگلیس] اتخاذ گردد.

بنا بر این گزارش، فشار به انگلیس برای محدود کردن حضور شرکت های چینی از جمله هوآوی در زیرساخت های ارتباطی انگلیس و رایزنی در خصوص برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از دیگر اهداف سفر بولتون به لندن است. انگلیس قرار است کمتر از سه ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج گردد و به نوشته رویترز، انتظار می رود لندن پس از ترک اتحادیه بیش از پیش به واشنگتن متکی گردد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 305

به "رویترز: تشدید فشار به ایران، از اهداف سفر بولتون به لندن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: تشدید فشار به ایران، از اهداف سفر بولتون به لندن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید