روزه باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا نمی گردد

به گزارش مجله گرافیک، سازمان بهداشت جهانی با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اعلام نمود که تا به امروز شواهدی مبنی بر افزایش خطر ابتلا به کرونا بر اثر دریافت روزه یافت نشده است.

روزه باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سازمان بهداشت دنیای طی پیغامی توصیه هایی را برای روزه داران در این ماه مبارک منتشر کرد.

سازمان بهداشت دنیای از روزه داران خواسته تا در این ماه ضمن استفاده از غذاهای سالم و نوشیدن آب کافی، از مصرف غذاهای چرب، شیرین و استعمال دخانیات پرهیز نموده و فعالیت بدنی کافی داشته باشند.

سازمان بهداشت دنیای با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، از روزه داران خواسته تا در این ایام دستان خود را به خوبی شسته و حتماً از ماسک استفاده نمایند.

به علاوه این سازمان تاکید نموده که مردم فاصله اجتماعی لازم را رعایت، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده نموده و همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای و گروه های پرخطر از حضور در فضاهای شلوغ، رویدادها و دورهمی ها پرهیز نمایند.

سازمان بهداشت دنیای در پیغام خود تأکید نموده که تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روزه می تواند خطر ابتلاء به ویروس کرونا را افزایش دهد، یافتن نشده است.

این سازمان همچنین اعلام نموده که افراد سالم می توانند در شرایط فعلی روزه بگیرند.

بیماران مبتلا به ویروس کرونا و افرادی که دارای بعضی علائم هستند نیز می توانند با مشورت پزشک و رعایت مجوزهای مذهبی، نسبت به دریافت روز یا ندریافت آن تصمیم گیری نمایند.

سازمان بهداشت دنیای تاکید نموده که سال جاری مراسم های افطار و سحر دسته جمعی، ترجیحاً به صورت مجازی برگزار گردد و در صورت برگزاری این مراسمات نیز تجمعات عظیم به تجمعات کوچک تبدیل شده و افراد در محیط های باز و با تهویه مناسب حضور یابند.

در این پیغام آمده است که بنابر اعلام مجمع بین المللی فقه اسلامی، تزریق واکسن باعث ابطال روزه نمی گردد چرا که واکسن کرونا به وسیله تزریق وارد بدن شده و به وسیله دهان یا بینی وارد نمی گردد، در نتیجه این امر باعث ابطال روزه نمی گردد.

این سازمان تاکید نموده است که در صورت واکسیناسیون نیز مردم برای پیشگیری از خطر احتمالی انتقال ویروس به دیگران، همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

بر اساس این پیغام مجمع بین المللی فقه اسلامی اعلام نموده است که از هزینه زکات و صدقات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، می توان در راستا تهیه و فراوری واکسن کرونا در سراسر دنیا استفاده کرد و از مسلمین نیز خواسته تا برای جمع آوری صدقات از فناوری های دیجیتال استفاده نمایند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1692

به "روزه باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید