رفع نیاز کشور به خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی از سوی دانش بنیان ها

به گزارش مجله گرافیک، یکی از شرکت های دانش بنیان با بومی سازی تولید خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی 55 تن، خط تولید آن را با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی کردند تا بتوانند ناوگان فرسوده کشور در زمینه این صنعت را به روز رسانی کند.

رفع نیاز کشور به خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی از سوی دانش بنیان ها

رضا ریاضی، مدیرعامل این شرکت فناور در گفت وگو با خبرنگاران، زمینه تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان را صنایع سنگین دانست و گفت: طراحی و ساخت چکش های هیدرولیکی، بازوهای هیدرولیکی، انواع جرثقیل و دستگاه های منیپولیتور از دستاوردهای این شرکت است.

ریاضی، جدیدترین پروژه این شرکت را بومی سازی خودروی کشنده سنگین 8 در 4 با تناژ 100 تن و جرثقیل تلسکوپی 55 تن با طول تلسکوپ 42 متر دانست و اظهار کرد: این محصول بالغ بر 30 هزار قطعه داشته و به طول کامل طراحی و ساخت آن داخلی است.

مجری طرح با اشاره به ویژگی های جرثقیل تلسکوپی اضافه نمود: این دستگاه متحرک تا 80 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و از تناژ 55 کیلوگرم تا 5 هزار کیلوگرم را جابه جا می کند، ضمن آنکه حداکثر طول تلسکوپ آن 42 متر است و تا 56.5 متر قادر است طول خود را افزایش دهد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان حداکثر ارتفاع آن را 41 متر و با استفاده از بازوهای کمکی 55 متر بیان کرد و یادآور شد: این سیستم کاملا هیدرولیکی است، ولی در کنار آن سیستم کامپیوترهای هوشمندی تعبیه شده است که موازی اپراتور دستورات صادر شده را به طور دایم بررسی می کند تا در صورتی که دستگاه وارد نواحی پر خطر شد و یا اشتباهی رخ داد، بلافاصله با ارسال هشداری، اطلاع رسانی کند و در صورت نیاز اقدام به غیر فعال کردن دستگاه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشور توانمندی تولید این نوع جرثقیل ها را به دلیل عدم تولید خودروی کشنده آن نداشت، اضافه نمود: ما در ابتدا خودروی کشنده سنگین آن را طراحی و پس از آن بر روی ساخت جرثقیل اقدام کردیم.

ریاضی از راه اندازی خط تولید صنعتی جرثقیل با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: پروانه تولید سالانه 20 دستگاه از این وزارتخانه دریافت شده است. برآورد ما نشان می دهد که 4 هزار دستگاه از این تجهیزات مورد نیاز کشور است که به دلیل اعمال تحریم ها، تجهیزات وارداتی مستهلک شدند.

وی در خصوص ویژگی تلسکوپی این جرثقیل، توضیح داد: این جرثقیل به صورت تلسکوپی باز و بسته می شود که این بخش دارای 5 قطعه است و در داخل یکدیگر یکی یکی، جمع و یکپارچه می شوند و در صورت نیاز باز شده و طول آن به بیش از 40 متر می رسد.

مدیر عامل این شرکت فناور به بازار هدف محصولات شرکت اشاره کرد و گفت: صنایع مختلفی چون پل سازی، تاسیسات بندری، سدسازی، معادن و ساختمان سازی بازار هدف محصولات ما هستند که می توانیم با انواع محصولات تولیدی، نیاز آنها را به واردات این ماشین آلات مرتفع کنیم. در حال حاضر مطابق با پیش بینی ما کشور به چهار هزار دستگاه کشنده های سنگین و جرثقیل های تلسکوپی نیاز دارد که در صورت تامین سرمایه مورد نیاز می توانیم با حداکثر توان تولید کرده و نیاز کشور را تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1381

به "رفع نیاز کشور به خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی از سوی دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع نیاز کشور به خودروهای کشنده سنگین و جرثقیل تلسکوپی از سوی دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید