رئیس جمهور فرانسه حملات اخیر در ادلب سوریه را محکوم کرد

به گزارش مجله گرافیک، رئیس جمهور فرانسه حملات پنجشنبه شب در ادلب سوریه را فاجعه و جنایت بشری خواند و آن را محکوم کرد.

رئیس جمهور فرانسه حملات اخیر در ادلب سوریه را محکوم کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت خبری آناتولی، امانوئل مکرون همچنین این تحولات را رسوایی آشکار خواند و اظهار کرد: نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حملات متعدد علیه غیرنظامیان غیرقابل قبول است.

در سپتامبر سال 2018، ترکیه و روسیه به توافق رسیدند که ادلب را به منطقه ای آرام تبدیل نمایند که در آن اقدامات تجاوزکارانه و خشونت آمیز صریحاً ممنوع باشد؛ اما از آن موقع تا به امروز بیش از 1300 غیرنظامی در حملات مختلف در این منطقه کشته شده اند. رسانه های نزدیک به مخالفان دولت اسد، دولت سوریه و نیروهای روس را مسئول این حملات می دانند.

بیش از یک میلیون و 700 هزار شهروند سوریه به دلیل حملات شدید در ماه های اخیر به سمت مرزهای ترکیه حرکت و تقاضای پناهندگی نموده اند.

پس از حملات شب گذشته به نیروهای ترکیه در حومه ادلب، سخنگوی حزب حاکم ترکیه در واکنش به اخباری درباره تصمیم این کشور برای گشودن مرزها به روی مهاجران سوری، تاکید نمود که سیاست آنکارا در خصوص مهاجران تغییری ننموده است؛ اما این کشور دیگر قادر به جلوگیری از ورود آنها نیست.

پس از آن، تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر و ادعا شد ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران سوری باز نموده تا آنها به سمت اروپا حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 863

به "رئیس جمهور فرانسه حملات اخیر در ادلب سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور فرانسه حملات اخیر در ادلب سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید