دستگیری بزرگ ترین باند فیشینگ کشور در شیراز ، سرقت اطلاعات 20 هزار کارت بانکی

به گزارش مجله گرافیک، فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام بزرگترین شبکه فیشینگ و پولشویی گسترده در سطح کشور با همکاری دستگاه قضایی در فارس اطلاع داد.

دستگیری بزرگ ترین باند فیشینگ کشور در شیراز ، سرقت اطلاعات 20 هزار کارت بانکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: با توجه به افزایش روزافزون پرونده های فیشینگ و برداشت از حساب های بانکی افراد و اینکه مجرمان با ترفندهای خاص به اطلاعات حساب بانکی شهروندان دسترسی پیدا نموده و با استفاده از اینترنت و درگاه های جعلی بانکی، حساب آنان را خالی می کردند، موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا نهاده شد.

وی با بیان اینکه نحوه فعالیت اعضای این باند در فضای مجازی کاملا محرمانه و با استفاده از هویت های جعلی بوده و هیچ ردی از خود به جا نمی گذاشتند، اضافه کرد: کارشناسان خبره پلیس فتا از حدود 2 ماه قبل اقدامات فنی و تخصصی خود را در این خصوص آغاز و پیروز شدند، یک نفر را در این زمینه در شیراز شناسایی و دستگیر نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان با آنالیز فنی آگاه شدند مدیر اصلی و دیگر اعضای این شبکه در چند استان کشور به صورت پلکانی مشغول برداشت غیرمجاز از حساب های افراد هستند، اعلام کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضایی پیروز شدند مدیر اصلی و 4 نفر دیگر از اعضای این باند را در چند استان در عملیات های ضربتی دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

سردار حبیبی از همکاری یک زن به عنوان منشی در این شبکه اطلاع داد و گفت: از این 8 نفر که عمدتا زیر 20 سال سن دارند، تجهیزاتی نظیر موبایل، لپ تاپ، اطلاعات 20 هزار کارت بانکی و ... استخراج شد.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: فقط در یک فقره آنالیز فنی اجرا شده، بر روی تجهیزات متهمان، 35 کارت بانکی که اطلاعات آنها سرقت شده بود، کشف و به دلیل نبود زمان لازم برای برداشت، این کارت ها توسط کارشناسان پلیس فتا فارس مسدود و از سرقت 20 میلیارد ریال وجه که هیچ کدام از مالکان حساب ها اطلاعی از به سرقت رفتن اطلاعات کارت بانکی خود نداشتند، جلوگیری شد.

وی با یادآوری این مطلب که مردم می بایست رمز پویا یک بار مصرف را از بانک ها مطالبه نمایند، گفت: اگر کسی درخواست اجاره کارت بانکی کرد، احتمال اقدامات مجرمانه به وسیله فیشینگ و پولشویی متصور است و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهند.

سردار حبیبی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: دقت نمایند آدرس های پرداخت الکترونیکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir آغاز گردد، در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده نمایند، خریدهای خود را در صفحات دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند و به محض رصد هر گونه صفحه مشکوک، آن را در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی cyberpolic.ir گزارش نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 579

به "دستگیری بزرگ ترین باند فیشینگ کشور در شیراز ، سرقت اطلاعات 20 هزار کارت بانکی" امتیاز دهید

1 کاربر به "دستگیری بزرگ ترین باند فیشینگ کشور در شیراز ، سرقت اطلاعات 20 هزار کارت بانکی" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری بزرگ ترین باند فیشینگ کشور در شیراز ، سرقت اطلاعات 20 هزار کارت بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید