درخواست پنتاگون از اعضای ناتو برای وضع تحریم ها علیه ترکیه

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که عملیاتهای نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه روند مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضعیف می نماید.

درخواست پنتاگون از اعضای ناتو برای وضع تحریم ها علیه ترکیه

این وزارتخانه در ادامه هشدار داد که دولت آمریکا از سایر متحدان خود در ائتلاف نظامی ناتو مصرانه می خواهد که ترکیه را به دلیل این اقدامات غیرقانونی تحریم نمایند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از آمادگی کامل خود برای نابود سازی اقتصاد ترکیه در صورت عدم انصراف مقامات آنکارا از عملیات نظامی در خاک سوریه اطلاع داد و هشدار داد که دولت آمریکا علاوه بر وضع تحریمها علیه مقامات کنونی و پیشین ترکیه که در عملیات برهم زننده ثبات در شمال شرق سوریه دست داشته اند؛ تعرفه گمرکی بر فولاد وارداتی از ترکیه را به 50 درصد افزایش داده و مذاکرات جاری برای انعقاد یک توافقنامه تجاری با ارزش صد میلیارد دلار را بی درنگ متوقف می سازد.

ترامپ همچنین گفت: چنانچه رهبران ترکیه به طی این راستا خطرناک و ویرانگر ادامه دهند، من کاملاً آمادگی دارم اقتصاد ترکیه را به سرعت نابود کنم.

لازم به ذکر است که ارتش ترکیه متعاقب اعلام خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه مرزی سوریه، عملیات نظامی خود موسوم به چشمه صلح را از چهارشنبه هفته گذشته شروع کرد؛ عملیاتی که با واکنشهای منفی و محکومیتهای جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حمله های نظامی ترکیه به شمال سوریه، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، گفت: امنیت به وسیله تجاوز به سوریه به دست نمی آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 545

به "درخواست پنتاگون از اعضای ناتو برای وضع تحریم ها علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پنتاگون از اعضای ناتو برای وضع تحریم ها علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید