درخواست پمپئو برای محدودیت پذیرش دانشجویان چینی در آمریکا

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران : وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست حزب کمونیست چین از دانشگاه های آمریکایی خواست پذیرش دانشجویان چینی را محدود نمایند.

درخواست پمپئو برای محدودیت پذیرش دانشجویان چینی در آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گفت، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکامدعی شد که دانشگاه های آمریکا نگرانی های دولت ترامپ در خصوص کوشش های چین برای نفوذ در میان دانشجویان و استادان را نادیده گرفته اند. او به خصوص از رئیس دانشگاه ام آی تی نام برد و وی را به عدم میزبانی از خود برای سخنرانی و یک مقام دانشگاه واشنگتن را به ارتباط با پرونده یک دانشجوی چینی متهم کرد. ادعایی که به سرعت رد شد.

پامپئو که در انستیتو فناوری ایالت جورجیا حضور یافته بود دانشگاه های آمریکایی را گرفتار پول نقد حزب کمونیست چین خواند و گفت این دانشگاه ها باید برای دفع کوشش های جاسوسی از آمریکا با دولت همکاری نمایند.

دولت دونالد ترامپ همیشه ادعا نموده است که دانشگاه های آمریکایی مقدار پول واقعی را که از چین و سایر کشورهای به گفته آمریکا رقیب می گیرند کمتر از مقدار واقعی گزارش می نمایند.

از زمانی که دولت آمریکا دانشگاه ها را برای افشای مبالغ دریافتی واقعی تحت فشار گذاشته است، این دانشگاه ها جزییات 6.5 میلیارد دلار را که قبلا از آن حرفی نزده بودند اعلام نموده اند.

به موجب یک قانون آمریکا مصوب سال 1986، موسسات آموزشی باید هدایا و یا قراردادهای بالای 250 هزار دلار را که از منابع خارجی دریافت می نمایند گزارش دهند.

در اکتبر سال جاری همچنین وزارت آموزش آمریکا 12 دانشگاه شامل هاروارد، استنفورد و جرج تاون را مورد تحقیق قرار داد تا دریابد آیا این موسسات به قانون 1986 پایبند بوده اند یا نه. بر اساس این گزارش، اغلب این دانشگاه ها با شرکت فناوری چینی هوواوی قرارداد داشته اند. این در حالی است که مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند این شرکت یک تهدید امنیتی است.

وزیر خارجه ایالات متحده در سخنرانی خود در این باره گفت: هر کسی از هواوی استفاده می نماید، اطلاعات خود را به دولت چین می دهد.

مایک پامپئو با بیان اینکه دانشجویان چینی برای ربودن حاصل تحقیقات آمریکا به این کشور می آیند گفت: حزب کمونیست چین می داند که نخواهد توانست در عرصه نوآوری با ما رقابت کند... به همین دلیل است که سالانه 400 هزار دانشجو به آمریکا می فرستد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در سخنرانی خود خواهان تعطیلی موسسات کنفسیوسی شد. موسسات تحقیقاتی کنفسیوسی موسساتی هستند که بر اساس توافقی بین دانشگاه های چینی و دانشگاه های خارجی ایجاد شده اند با این هدف که فرهنگ، زبان و آموزش چینی را در سراسر دنیا گسترش دهند.

پیشتر شماری از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده خواهان تحقیق در خصوص ارتباط چین با دانشگاه های آمریکا شده بودند.

در نامه گروهی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان به وزیر آموزش کابینه دونالد ترامپ آمده بود: نمی توانیم اجازه دهیم یک حکومت کمونیستی خطرناک با پول به نهادهای آموزش عالی ما دسترسی پیدا کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1465

به "درخواست پمپئو برای محدودیت پذیرش دانشجویان چینی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پمپئو برای محدودیت پذیرش دانشجویان چینی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید