خسارت 220 میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از وارد شدن نزدیک به 220 میلیارد تومان خسارت به باغات و مزارع استان در پی سرمازدگی اطلاع داد.

خسارت 220 میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اکبر فتحی در گفت وگوی خبری اظهار کرد: بارندگی های چند روزه استان در فصل مناسبی از مرحله داشت محصولات کشاورزی اتفاق افتاده که باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می گردد، اما سرمازدگی محصولات ناشی از برودت هوا و تگرگ، خساراتی را به بخش کشاورزی استان در 14 شهرستان وارد نموده است.

وی با بیان این که 10 هزار هکتار از اراضی استان متحمل خسارتی بین 10 الی 80 درصد شده است، گفت: 6500 هکتار شامل محصولات باغی و 3500 هکتار از آن نیز مربوط به محصولات زراعی است.

به گزارش خبرنگاران، فتحی ادامه داد: هرساله در این فصل، شاهد سرمای دیررس بهاره در استان هستیم اما سال جاری به جهت مدت زمان کوتاه دوره سرما، میزان پایین تگرگ و آگاهی بیشتر باغداران، نسبت به سال گذشته، خسارت پایین بوده است.

وی اظهار کرد: اما متاسفانه از روز پنجشنبه، سامانه جدیدی به استان وارد می گردد که احتمال افزایش خسارت وجود دارد.

وی با تاکید بر این که تمامی واحدهای کشاورزی و دامی باید تمهیدات لازم را انجام دهند، اضافه کرد: استفاده از کود سرک مزارع دیم، تنظیم دمای واحدهای دام و طیور، سوزاندن بقای گیاهی و حتی لاستیک در مزارع، استفاده از آب چاه برای غرقابی کردن مزرعه و مه پاشی باعث کاهش خسارات پیش رو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 914

به "خسارت 220 میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 220 میلیاردی سرما به باغات و مزارع آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید