خبرنگاران 363 مدرسه مناطق روستایی کردستان باز است

به گزارش مجله گرافیک، سنندج - خبرنگاران - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش دانش آموزان در 363 مدرسه مناطق روستایی این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار و مدارس باز است.

خبرنگاران 363 مدرسه مناطق روستایی کردستان باز است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

صدیقه عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر آموزش پنج هزار و 210 دانش آموز در 363 مدرسه با 500 کلاس درس با رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی برقرار شده است.

وی اضافه کرد: این دانش آموزان بیشتر در مناطق روستایی شهرستان بانه و منطقه زیویه ساکن هستند که دارای کلاس های چندپایه کم جمعیت بوده و به دلایلی به آموزش مجازی دسترسی ندارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: برای دایر شدن کلاس های درس در این مناطق هماهنگی های لازم اجرا شده و همکاران فرهنگی داوطلبانه و با رضایت اولیا و دهیار روستا دانش آموزان را آموزش می دهند.

وی یادآور شد: در هر منطقه ای که اولیا و دهیار روستا رضایت نداشته اند کلاس ها تشکیل نشده ضمن اینکه جمعیت دانش آموزی در این مناطق کم بود و دانش آموزان با هم وارد مدرسه نشده و کلاس ها پایه به پایه تشکیل خواهد شد.

عبداللهی تاکید نمود: کلاس های این دانش آموزان در فضای باز و در هفته 2 تا سه روز تشکیل می گردد تا دانش آموزان از درس و مدرسه جا نمانند.

بیش از 300 هزار دانش آموز کردستانی در سال تحصیلی 99 - 98 در دوره های مختلف مشغول به تحصیل و 24 هزار نفر از پرسنل در واحدهای اداری و آموزشی استان مشغول به آموزش و خدمت رسانی به آینده سازان کشور هستند، از این تعداد دانش آموز 158 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می نمایند که حدود 45 هزار نفر آنها را دانش آموزان روستایی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1102

به "خبرنگاران 363 مدرسه مناطق روستایی کردستان باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 363 مدرسه مناطق روستایی کردستان باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید