خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آبادغرب تخریب شد

به گزارش مجله گرافیک، کرمانشاه- خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی روستای کریم حاصله از توابع بخش مرکزی اسلام آبادغرب اطلاع داد.

خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آبادغرب تخریب شد

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارداشت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بافت تاریخی روستای کریم حاصله از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد، این موضوع از سوی یگان حفاظت پیگیری شد.

او اضافه نمود: مالک این ساختمان بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز نموده بود.

سرهنگ ایمان پور اظهارداشت: حریم قانونی و اجرایی میراث فرهنگی، حریم های آثار و بافت تاریخی را در بر می گیرد و طبق ضوابط میراث فرهنگی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می گردد.

او ادامه داد: با انجام اقدامات قانونی و با حضور ضابطین قضایی و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، یک هزار متر دیوار و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و تذکر لازم در مورد هرگونه ساخت و ساز داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در پایان تاکید نمود: یگان حفاظت این مجموعه در راستای وظیفه ذاتی و ضوابط خاص و مصوب بارها در قالب ضابطین خاص دادگستری و همچنین کارشناسان باستان شناسی با مالکین و منتفعین املاک جهت هرگونه ساخت و ساز، هدایت و مشورت لازم را ارایه نموده است.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا، دارای بیش از چهار هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آبادغرب تخریب شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آبادغرب تخریب شد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آبادغرب تخریب شد"

1 دیدگاه

Masoud Hb Hb 14 اردیبهشت 1399

تخریب 1000متر ساخت ساز دیوار در روستای کریم حاصله توسط بخشداری و میراث فرهنگی صرفا بصورت فرمایشی و مغرضانه انجام پذیرفته و هیچ وجه قانونی نداشته و بدون اعلام نظر کارشناسان دادگستری و بصورت غیابی و بدون اطلاع مالکین انجام پذیرفته است،کلیه عدله اثباتی جهت تخلف نامبردگان موجود میباشد

پاسخ به Masoud Hb Hb
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید