خبرنگاران زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شد

به گزارش مجله گرافیک، مشهد- خبرنگاران- زمین مورد احتیاج برای ساخت 30 هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان رضوی تامین شده است.

خبرنگاران زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شد

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سهمیه خراسان رضوی در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن 47 هزار واحد مسکونی می باشد که تا به امروز نسبت به تامین زمین برای 30 هزار واحد آن اقدام شده و قرار است ظرف دو هفته آینده کل ظرفیت استان برای مشارکت در این اقدام ملی به وزارت راه و شهرسازی اعلام گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عصر سه شنیه در نشست شورای استانی مسکن گفت: اعلام کل ظرفیت استان برای مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی به منظور مشخص تکلیف هرچه سریعتر واحدهای به جامانده از مسکن مهر صورت خواهد گرفت.

احمد یزدان پناه اضافه کرد: همچنین مقرر شد شرکتهای تعاونی مسکن مهر برای فروش اقساطی واحدهای به جامانده با بانک مسکن به تفاهم برسند. در نشستهایی بدین منظور، نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی، کار و تعاون و دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز حضور خواهند داشت.

همچنین بر اساس مصوبه نشست امروز شورای مسکن خراسان رضوی قیمت تمام شده واحدهای به جامانده مسکن مهر را کارشناسان رسمی دادگستری مشخص می نمایند. بنابر مصوبه ای دیگر نیز بنیاد مسکن پرداخت تسهیلات 400 میلیون و 45 میلیون ریالی به واحدهای مسکن مهر را که کمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند پیگیری خواهد نمود.

دیگر مسایل مرتبط با مسکن مهر خراسان رضوی شامل بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی، نظام مهندسی و شرایط مسکن مهر در بعضی شهرستانها نیز در این نشست مطرح شدند و در خصوص آنها مشخص تکلیف صورت گرفت.

دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن را زمستان سال 1397 رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور سال جاری ثبت نام از متقاضیان را از کرمان به عنوان نخستین استان مجری این طرح ملی شروع کرد.

برنامه ریزی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن در کشور اجرا شده است. بر این اساس 200 هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، 100 هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می گردد.

خراسان رضوی با وسعت 118 هزار و 851 کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل 28 شهرستان، 70 بخش و دو هزار و 540 روستا است. این استان همچنین با 8.1 درصد جمعیت کشور 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت در قالب 2 میلیون و 450 هزار و 916 خانوار دارد که یک میلیون و 733 هزار نفر از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.

52،4 درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد، 19،4 درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت جام و تربت حیدریه و 28 ،2 درصد از جمعیت استان در 23 شهرستان دیگر آن سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.

یک میلیون 863 هزار و 763 واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که 683 هزار و 400 واحد آن آپارتمانی و یک میلیون 178 هزار و 603 واحد غیرآپارتمانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1027

به "خبرنگاران زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید