خبرنگاران امارات در کشتار مردم لیبی و نقض قوانین بین المللی دست دارد

به گزارش مجله گرافیک، تهران- خبرنگاران- محمد القبلاوی سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه گفت که به شواهدی دست یافتند که نشان می دهد، امارات در کشتار مردم لیبی و نقض قوانین بین المللی دست داشته است.

خبرنگاران امارات در کشتار مردم لیبی و نقض قوانین بین المللی دست دارد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، القبلاوی گفت: با شواهدی که نشان می دهد امارات متحده عربی قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی را نقض نموده است، به شورای امنیت خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: با سلاح هایی که در پایگاه الوطیه کشف شده، به عنوان شواهدی بر نقض تصمیم ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی از سوی بعضی کشورها به شورای امنیت خواهیم رفت.

دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه خاطرنشان کرد که پایگاه هوایی راهبردی الوطیه را از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر باز پس گرفته است.

در همین ارتباط خالد الشمری رییس شورای عالی دولت لیبی خاطرنشان کرد که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در پایگاه هوایی الوطیه، تسلیحات فرانسوی و اماراتی یافتند.

تحلیلگران سیاسی می گویند؛ بازپس گیری الوطیه توسط دولت وفاق ملی به نیروهای آن اجازه می دهد تا به طور کامل بر روی اخراج جنگجویان حفتر در جنوب طرابلس تمرکز نمایند.

لیبی فراوری نماینده عظیم نفتی از سال 2011 (90-1389) پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی همچنان درگیر جنگ داخلی است. از آن موقع دولت وفاق ملی در طرابلس و نیروهای متحد حفتر همراه با ارتش ملی در شرق کنترل اوضاع را در دست دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1125

به "خبرنگاران امارات در کشتار مردم لیبی و نقض قوانین بین المللی دست دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امارات در کشتار مردم لیبی و نقض قوانین بین المللی دست دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید