حکیم: موفقیت در انتخابات پیش رو در ائتلاف های فراقومیتی نهفته است

به گزارش مجله گرافیک، سیدعمار حکیم گفت: اهمیت بسیاری دارد که انتخابات عراق به تغییری بزرگ در معادله سیاسی عراق بینجامد.

حکیم: موفقیت در انتخابات پیش رو در ائتلاف های فراقومیتی نهفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون در کنفرانس سالانه جوانان عراقی تاکید کرد که اهمیت بسیاری دارد که انتخابات عراق به تغییری بزرگ در معادله سیاسی عراق بینجامد.

وی با بیان اینکه معادله موفقیت انتخابات پیش رو در ائتلاف های فراطایفه ای و فراقومیتی نهفته است، افزود: چنین ائتلافی می تواند به قدرت دریافت نیرو های توانمند و قدرتمند و پاکدست بینجامد و گفتمان فرقه ای یا قومیتی را به حاشیه براند.

رهبر جریان حکمت ملی از نخبگان عراق خواست که به تشکیل این ائتلاف به چشم یک پروژه ملی برای حل بحران عراق نگاه کنند.

حکیم تأکید کرد که توزیع مسئولیت ها چیزی غیر از سهمیه بندی سیاسی است و افزود که باید هر فرد عراقی کننده ای برای خود در ساختار قدرت داشته باشد.

در موضوع امنیت انتخابات نیز، وی بر آزادی نامزد ها برای پیوستن به هر گروه سیاسی به دور از اتهام و تبلیغات منفی و خائن شمرده شدن و تهدید و فشار از سوی دیگر نیرو ها تأکید کرد و گفت: هر رأی دهنده حق دارد که به دور از تهدید به هر کس می خواهد رأی بدهد و باید نتایج همان چیزی باشد که صندوق های رأی از اراده مردم بازتاب می دهند.

رهبر جریان حکمت ملی همچنین شرح داد که امنیت انتخابات یعنی انتخاباتی به دور از تقلب و اموال سیاسی یا سلاحی که برای به وحشت انداختن مردم به کار گرفته شود.

حکیم در پایان مطرح نمود که حضور ناظران بین المللی برای پیگیری فرایند انتخابات و نظارت بر آن تصویری مثبت از دموکراسی در عراق را بازتاب خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1432

به "حکیم: موفقیت در انتخابات پیش رو در ائتلاف های فراقومیتی نهفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: موفقیت در انتخابات پیش رو در ائتلاف های فراقومیتی نهفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید