حملات اخیر به آیفون ها از سوی چین و با هدف نظارت بر مسلمانان اویغور اجرا شده است

به گزارش مجله گرافیک، به تازگی محققان گوگل آسیب پذیری مهمی را در آیفون های اپل کشف کردند که منجر به هک شدن تعداد بسیاری از گوشی های این برند شد. طبق اعلام فوربز و تک کرانچ، احتمالا این حملات از سوی چین اجرا شده و هدف آن مسلمانان اویغور بوده است؛ اقلیتی محروم که در چین زندگی می نمایند و همیشه از طرف دولت به آن ها ظلم می گردد.

حملات اخیر به آیفون ها از سوی چین و با هدف نظارت بر مسلمانان اویغور اجرا شده است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هفته گذشته محققان امنیت سایبری پروژه Zero گوگل از وجود تعداد زیادی وب سایت خبر دادند که در دو سال گذشته، به طور مخفیانه از جاسوس افزار علیه آیفون استفاده می کردند. این محققان در پستی که روز پنج شنبه در بلاگ این پروژه منتشر نموده بودند، بیان نمودند که هیچ تفاوتی بین هدف ها در نظر گرفته نمی گردد و هکرها با نفوذ به آیفون های مورد نظر، به حجم عظیمی از اطلاعات مانند پیغام های شخصی، تصاویر و یا داده های لحظه ای موقعیت مکانی کاربر دسترسی پیدا می نمایند. گوگل در این خبر از نام وب سایت ها و تعداد آن ها حرفی به میان نیاورد، اما بیان نمود که هر یک از این وب سایت ها، در هر هفته هزاران قربانی را هدف می گرفتند.

تک کرانچ اولین پایگاه خبری بود که با استناد به منابع خود، بیان نمود این حملات توسط نهادهای دولتی چین پشتیبانی می شده و علیه مسلمانان اویغور انجام شده است. مدتی بعد فوربز نیز خبری مشابه را به نقل از منابع خود بیان نمود و اضافه نمود که این حملات حتی دستگاه های اندرویدی و ویندوزی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اویغورها اقلیتی مسلمان هستند که در منطقه شین جیانگ چین زندگی می نمایند و به شدت تحت نظر هستند. مقامات چینی در حدود یک تا دو میلیون از افراد این قوم را در کمپ هایی بازداشت نموده اند و این اقدام خود را عملی برای جلوگیری از اهداف تروریستی توصیف می نمایند.

یکی از منابع تک کرانچ می گوید برخی از افراد اویغور به طور ناخواسته مورد حمله قرار گرفتند؛ زیرا وب سایت های آلوده به جاسوس افزار در نتایج جستجوی گوگل یافت می شوند و اف بی آی نیز از گوگل درخواست نموده است که این وب سایت ها را از فهرست خود حذف کند. علاوه بر اف بی آی، شرکت های اپل، گوگل و مایکروسافت نیز تا کنون به این خبرها واکنشی نشان نداده اند.

اما یکی از کارمندان مایکروسافت در گفتگویی شخصی گفت:

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 322

به "حملات اخیر به آیفون ها از سوی چین و با هدف نظارت بر مسلمانان اویغور اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات اخیر به آیفون ها از سوی چین و با هدف نظارت بر مسلمانان اویغور اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید