تظاهرات حامیان و مخالفان برگزیت در برابر مجلس انگلیس

به گزارش مجله گرافیک، صدها نفر از طرفداران نخست وزیر بریتانیا و حامیان خروج این کشور از اتحادیه اروپا در لندن دست به تجمع زدند.

تظاهرات حامیان و مخالفان برگزیت در برابر مجلس انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هنگامی که صدها شهروند لندنی با تجمع در خیابان های این شهر به تصویب قانون جلوگیری از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق با بروکسل اعتراض نموده و خواستار اجرای برگزیت شدند، مخالفان برگزیت نیز در صحنه حاضر شده و به تظاهرات پرداختند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تظاهرات روز شنبه حامیان اجرای برگزیت در لندن که توسط یک گروه ورزشی ترتیب داده شده است قرار است در شهرهای دیگر این کشور مانند منچستر و بیرمنگهام نیز برگزار گردد.

حامیان اجرای برگزیت توسط بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، در میدان مقابل ساختمان مجلس تجمع یافته و شعارهایی نظیر خداحافظ اتحادیه اروپا، دموکراسی را اجرا کنید و ما انگلیسی هستیم را سر دادند.

از سوی دیگر دقایقی پس از آغاز تظاهرات حامیان راست گرای افراطی حامی برگزیت، مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز با در دست دریافت پرچم های انگلیس و اتحادیه اروپا در میدان مقابل ساختمان مجلس حاضر شدند و درگیری لفظی بین دو گروه آغاز شد.

شمار زیادی از نیروهای پلیس اسکاتلندیارد از ساعاتی قبل در این مکان حضور یافته اند تا از به خشونت کشیده شدن تظاهرات جلوگیری نمایند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک به طور همزمان در برلین پایتخت آلمان ده ها تظاهرنماینده تحت رهبری گروه کودتا را متوقف کنید خواستار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شدند.

معترضان طوماری را به امضا رسانده و قصد دارند آن را به سفیر انگلیس در آلمان تحویل دهند. در متن این طومار آمده است: این تعلیق حساب شده مجلس تهدیدی برای دموکراسی بریتانیایی است و موجب بحران قانون اساسی در زمان بحران ملی می گردد.

مجلس انگلیس با وجود هشدار جانسون در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام، لایحه ای را تصویب کرد که از اقدام جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر (9 آبان) جلوگیری می نماید. حتی گروهی از هم حزبی های جانسون به این طرح رأی مثبت دادند.

این اقدام مجلس در پی اظهارات جانسون مبنی بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق با بروکسل در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) صورت گرفت.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام نمود و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

تجمع حامیان و مخالفان برگزیت مقابل مجلس انگلیس

تجمع مخالفان برگزیت در برلین

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 361

به "تظاهرات حامیان و مخالفان برگزیت در برابر مجلس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات حامیان و مخالفان برگزیت در برابر مجلس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید