آنالیز ماهواره های سنجشی خارجی برای فراوری در ایران

به گزارش مجله گرافیک، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با آنالیز ماهواره سنجشی دیگر کشورها به دنبال این هستیم که در آینده اپراتورها با استفاده از پتانسیل شرکت های بومی بتوانند از ماهواره های سنجشی ساخت ایران بهره ببرند.

آنالیز ماهواره های سنجشی خارجی برای فراوری در ایران

مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره فرایند فراوری ماهواره های سنجشی شرح داد: سازمان فضایی از لحاظ کارشناسی و تنظیم ماهواره ها مشغول فعالیت و آنالیز برای فراوری ماهواره های سنجشی با طراحی داخلی است؛ البته این آزادی در فاز اول وجود دارد تا اپراتورها بتوانند از ماهواره های سنجشی دیگر کشور ها استفاده نمایند.

فاز اول ماهواره های سنجشی

وی ادامه داد: لذا در فاز اول از ماهواره های سنجشی ساخته شده توسط سایر کشورها استفاده می کنیم که این کار در صنعت هواپیما نیز اجرا شده و در این صنعت هم از ظرفیت سایر کشورها بهره بردیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران تاکید نمود: در زمانی که هواپیما در کشور وجود نداشت شرکت های هواپیمایی شکل گرفتند و امروز توانسته ایم در این صنعت نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در خاتمه گفت: با آنالیز ماهواره سنجشی دیگر کشورها به دنبال این هستیم که در آینده اپراتورها با استفاده از پتانسیل شرکت های بومی بتوانند از ماهواره های سنجشی ساخت ایران بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 630

به "آنالیز ماهواره های سنجشی خارجی برای فراوری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ماهواره های سنجشی خارجی برای فراوری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید