بخشنامه ادامه همکاری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی ابلاغ شد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص اصلاح دستورالعمل نحوه به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، طی نامه شماره 415053 در تاریخ 1397/08/06 توسط رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

بخشنامه ادامه همکاری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی ابلاغ شد

در ماده یک این بخشنامه چهار ماده ای آمده است: به کارگیری و انتصاب بازنشستگان صرفاً در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا امکان پذیر است.

بر این اساس طبق بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، ادامه همکاری رؤسای سه قوه، امتیاز، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان، وزرا، کنندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور در صورت بازنشستگی بلامانع است.

2ـ تمدید قرارداد و ادامه همکاری افرادی که قبل از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1397/06/06 مجلس شورای اسلامی و مبتنی بر قوانین و مقررات در دستگاه های اجرایی به کار گرفته شده اند، پس از موعد معین شده در قانون، صرفاً در موارد پیش بینی شده در تبصره 1 قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1397/06/06 و تبصره 2 قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1395/02/20 امکان پذیر است.

3ـ دستگاه های اجرایی باید قبل از به کارگیری بازنشستگان ایثارگر که در تبصره 1 قانون اصلاح قانون به کارگیری آنان مجاز شناخته شده است، نسبت به اخذ شناسه از این سازمان اقدام کنند.

4ـ مستثنیات مذکور در تبصره 1 ماده واحده قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1397/06/06 مجلس شورای اسلامی برای افراد مستثنی شده حقی ایجاد نکرده و به کارگیری آنان منوط به احتیاج دولت یا دستگاه اجرایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 82

به "بخشنامه ادامه همکاری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه ادامه همکاری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید