باشگاه ها و استخرها ملزم به انعقاد قرارداد و بیمه منجیان شدند

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون نجات غریق و غواصی، در پی پیگیری های فدراسیون نجات غریق و غواصی، ابلاغ رسمی وزارت ورزش و دستور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای به تمام استان ها، انعقاد قرارداد با منجیان غریق و بیمه آنها به وسیله باشگاه ها، اماکن آبی و استخرهای شنا بر اساس قانون تأمین اجتماعی الزامی شد.

باشگاه ها و استخرها ملزم به انعقاد قرارداد و بیمه منجیان شدند

قرارداد و بیمه منجیان غریق یکی از دغدغه های اصلی فدراسیون نجات غریق و غواصی از شروع دوره مدیریت فعلی بود طوریکه پیگیری این موضوع به منظور نتیجه گیری قطعی و قانونی از ابتدای سال در دستور کار ریاست فدراسیون نهاده شد.

در همین رابطه مکاتبات متعددی با وزارت ورزش انجام شد و طی آن ضمن تاکید بر اهمیت کار ناجیان و ابعاد معنوی و ارزشی آن و بعلاوه تشریح شرایط فعلی منجیان غریق و مصائب ناشی از نابسامانی شرایط قراردادی شأن، رسیدگی به این موضوع مطرح شد.

نتیجه رایزنی ها، مکاتبات و پیگیری های اجرا شده در نهایت منجر به دستور معاون محترم وزیر مبنی بر الزام انعقاد قرارداد با منجیان و بیمه آنها شد.

این موضوع از سوی مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای به 30 اداره کل ورزش و جوانان استانی ابلاغ و بر اساس آن بر الزام قرارداد از سوی باشگاه ها، استخرها و اماکن آبی با منجیان و بیمه آنها بر اساس بیمه تأمین اجتماعی کار تاکید شد.

بعلاوه تاکید شده که عدم رعایت این مسئله و نادیده گرفتن قرارداد منجیان، از تخلفات مؤسس و مدیر باشگاه محسوب خواهد شد.

در ابلاغیه علی نژاد به ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، به بیمه مسئولیت مدنی معتبر با پوشش بیمه کامل برای جبران خسارات تاکید و بعلاوه بر اساس ماده 13 قانون مسئولیت مدنی، کارفرمایان مشمول ماده 13 مکلف شدند کارکنان خود را در قبال خسارات وارده از ناحیه آن به اشخاص ثالث بیمه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1966

به "باشگاه ها و استخرها ملزم به انعقاد قرارداد و بیمه منجیان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه ها و استخرها ملزم به انعقاد قرارداد و بیمه منجیان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید