اکوادور سفیر 4 کشور اروپایی که به مورالس توهین نموده بودند را فراخواند

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: وزیر خارجه اکوادور طی دیدار با سفیران چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه اقدام دولتمردان این کشورها برای ممانعت کردن از پرواز هواپیمای رئیس جمهور بولیوی را اقدامی توهین آمیز خواند.

اکوادور سفیر 4 کشور اروپایی که به مورالس توهین نموده بودند را فراخواند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانال کومرسیو؛ ریکاردو پاتینیو، وزیر خارجه اکوادور روز آدینه سفیران چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه را فراخواند و طی دیدار با آن ها اقدام دولتمردان این کشورها برای ممانعت از پرواز هواپیمای اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی را اقدامی توهین آمیز خواند.

پاتینیو در نامه ای در رابطه با ابن اقدام نوشته است: این اقدام به اندازه ای مخاطره آمیز بوده است که می توانست زندگی رئیس جمهور بولیوی را به خطر بیاندازد.

وزیر خارجه اکوادور مقصود نهایی از این نشست را ارائه توضیحاتی مجاب کننده از سوی مقامات این 4 کشور اروپایی برشمرد.

وی خاطر نشان نموده است فراخواندن سفیران این کشورها با توجه به تصمیمی که در نشست سازمان مرکوسور اتخاذ شده است، انجام گرفته است.

چندی پیش زمانی که مورالس و همراهانش از نشست رهبران صادرکننده گاز در مسکو، پایتخت روسیه به سوی منطقه آمریکای لاتین سفر می کردند بعضی از مقامات اروپایی از پرواز هواپیمای وی در خطوط هوایی خود ممانعت به عمل آوردند. این چهار کشور عبارت اند از : اسپانیا، اینتالیا، پرتغال و فرانسه.

این اقدام چهار کشور اروپایی واکنش های بسیار زیادی در پی داشت.

برای نمونه سازمان اوناسور متشکل از رؤسای جمهور کشورپرواز های منطقه آمریکای لاتین پس از آگاه شدن این اقدام کشورهای اروپایی نشستی فوق العاده تشکیل دادند و این اقدام را طی بیانیه ای به شدت محکوم کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 395

به "اکوادور سفیر 4 کشور اروپایی که به مورالس توهین نموده بودند را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوادور سفیر 4 کشور اروپایی که به مورالس توهین نموده بودند را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید