انتخابات تونس به دور دوم کشیده شد

به گزارش مجله گرافیک، ایرنا نوشت: فاروق بو عسکر معاون رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده و برای دور دوم سه موعد احتمالی معین شده است.

انتخابات تونس به دور دوم کشیده شد

مردم تونس روز یکشنبه برای انتخاب سومین رییس جمهوری کشور خود پای صندوق های رای حاضر شدند و عصر روز گذشته نتایج اولیه انتخابات به وسیله منابع رسانه ای اعلام شد که بر اساس آن قیس السعید با کسب 20 درصد و نبیل القروی با کسب 15 درصد آراء پیروز شدند به دور دوم راه یابند.

به نوشته پایگاه خبری عصافیر تونس، فاروق بوعسکر معاون رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در یک نشست مطبوعاتی در مورد موعد برگزاری دور دوم انتخابات اینگونه شرح داد: انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده است و زمان برگزاری آن یا در روز 29 سپتامبر جاری (7 مهر) یا 6 اکتبر (13 مهر) و نهایتا 13 اکتبر(24 مهرماه) سال جاری خواهد بود.

این پایگاه خبری در ادامه به نقل از بوعسکر نوشت: اکنون نمی توان یکی از این تاریخها را برای برگزاری دور دوم انتخابات مشخص کرد. ما زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم که بدانیم چقدر درخواست تجدید نظر و اعتراض در مورد آنالیز نتایج انتخابات دور اول انتخابات ارائه شده است. این درخواست ها باید در دیوان اداری مورد آنالیز قرار گیرد و این دستگاه قضایی باید نظر قطعی خود را درخصوص درخواست مزبور اعلام کند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس امروز در پایگاه اینترنتی هیئت عالی مستقل انتخابات تونس منتشر می گردد، اضافه کرد: این هیئت آماده پذیرش هرگونه اعتراضی در مورد نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری است.

به گفته رئیس هیئت عالی انتخابات تونس میزان مشارکت مردم در این دور از انتخابات در داخل کشور 45.2 و در خارج از این کشور 19.7 بوده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 431

به "انتخابات تونس به دور دوم کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات تونس به دور دوم کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید