سال جاری مجوز خرید 1000 دستگاه آمبولانس تازه صادر شده است

به گزارش مجله گرافیک، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در صورتی که سالیانه هزار دستگاه آمبولانس به مجموع ناوگان اورژانس کشور اضافه گردد می توان بخش عمده ای از احتیاج این سازمان به آمبولانس را تا سه سال آینده تامین کرد.

سال جاری مجوز خرید 1000 دستگاه آمبولانس تازه صادر شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر جعفر میعادفر گفت: بخش قابل توجهی از آمبولانس های موجود در کشور فرسوده هستند، اما مجوز خریداری یک هزار دستگاه آمبولانس در امسال صادر شده و این سازمان در کوشش است با همراهی مجلس شورای اسلامی، اعتبار ویژه ای برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور در بودجه سال 1401 اختصاص یابد چرا که در حال حاضر فرسودگی ناوگان، هزینه های بالایی را به این سازمان تحمیل می نماید و سطح ارائه خدمات به مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه نمود: ساخت اتاقک آمبولانس از سال های گذشته در کشور در حال اجرا است، اما مشکل اصلی برای فراوری این دستگاه مربوط به شاسی است و اگر شرکت های خودروساز داخلی بتوانند پلتفرم شاسی آمبولانس را بر اساس استاندارد های جهانی فراوری نمایند، این سازمان نیز از فراوریات داخلی استقبال خواهد نمود.

رییس سازمان اورژانس کشور در خصوص کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس کشور گفت: سال گذشته مجوز جذب افزون بر سه هزار و 400 نیروی تازه به سازمان اورژانس ابلاغ شد، اما با این وجود همچنان شرایط نیروی انسانی این سازمان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.

دکتر میعادفر با بیان اینکه ظرفیت فعلی دانشگاه ها در تربیت و آموزش دانشجویان فوریت های پزشکی مناسب است و هم اکنون سالیانه بیش از یک هزار دانشجو در این رشته فارغ التحصیل می شوند، یادآور شد: با توجه به بعضی مسائل در توزیع نیروی انسانی و اولویت جذب دانش آموختگان بومی ضروری است با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ساماندهی جذب دانشجوی فوریت های پزشکی در استان ها برنامه ریزی دقیق تری انجام گردد و تغییرات بر مبنای احتیاج اورژانس در استان ها انجام گردد.

وی در خصوص توسعه پایگاه های اورژانس هوایی به ویژه در منطقه ها سخت گذر، گفت: در حال حاضر 50 پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است که این تعداد پایگاه توان پاسخگویی به احتیاج های این بخش را دارد به گونه ای که در بعضی استان ها، تعداد این پایگاه ها بیشتر از ظرفیت و احتیاج منطقه است.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در بعضی منطقه ها همچنان احتیاج به ایجاد پایگاه اورژانس هوایی مطرح می گردد، اضافه نمود: با این حال در شرایط فعلی امکانات موجود می تواند تمامی نقاط را به خوبی پوشش دهد و آنچه در اولویت کاری این سازمان واقع شده است این است که با مدیریت اورژانس هوایی و با شناسایی صحیح و به موقع ماموریت ها سطح خدمت رسانی ارتقا یابد.

وی اقدامات اجرا شده در زمینه افزایش تعداد پایگاه های اورژانس زمینی در سالیان گذشته را مطلوب ارزیابی و اعلام کرد: در حال حاضر حدود سه هزار پایگاه زمینی در کشور در حال فعالیت است که مهم ترین بحث در خصوص این پایگاه ها، افزایش کیفیت خدمات به وسیله ارائه آموزش های مدام به نیروی انسانی است که در همین زمینه معاونت آموزشی سازمان اورژانس برنامه ای در دست تدوین دارد.

دکتر جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور روز گذشته در سفر به چهارمحال و بختیاری علاوه بر بازدید از واحد های ستاد راهنمایی عملیات، مرکز پایش خدمات بیمارستانی، بخش پزشک مشاور و مرکز ارتباطات این استان در نشستی با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درباره ارتقا شاخص های اورژانس در استان ملاقات و مصاحبه کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور بعلاوه صبح امروز در ملاقات با دکتر شاهین شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مهمترین مسائل و احتیاجمندی های مرکز اورژانس 115 اصفهان را آنالیز کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1972

به "سال جاری مجوز خرید 1000 دستگاه آمبولانس تازه صادر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری مجوز خرید 1000 دستگاه آمبولانس تازه صادر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید