اقدام جدید آمریکا برای توقیف نفتکش های ایران

به گزارش مجله گرافیک، دولت ترامپ در آخرین تلاش خود برای توقیف نفتکش های حامل سوخت ایران در جهت ونزوئلا دست به ارائه دادخواست به مراجع قضایی زده است.

اقدام جدید آمریکا برای توقیف نفتکش های ایران

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان آخرین تلاش خود برای افزایش تحریم ها و فشار اقتصادی علیه ایران و ونزوئلا؛ از طریق دادستان های قضایی آمریکا، نسبت به تشکیل پرونده و طرح دادخواست برای توقیف چهار نفتکش ایرانی که حامل بنزین به مقصد ونزوئلا هستند، اقدام کرده است.

ایران اخیراً با تأمین سوخت و ارسال نفتکش های خود به ونزوئلا که پس از تحریم های یکجانبه ایالات متحده در استفاده و بهره مندی از تمام ظرفیت پالایشگاه های خود ناکام مانده و منجر به کمبود سوخت و بنزین شده است، کمک شایانی در روبرو با تحریم های ظالمانه آمریکا به این کشور کرده است.

ونزوئلا هم ، مانند ایران که یکی از کشورهای عضو اوپک می باشد، به دلیل تحریم های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده با کمبود سوخت و بنزین روبرو شده که این مساله موجب رکود اقتصادی این کشور شده است.

در دادخواست و پرونده ارائه شده توسط دادستان های آمریکایی، هدف دولت ترامپ توقیف نفتکش های ایران و جلوگیری از تحویل بنزین به ونزوئلا در آینده، ذکر شده است.

در این دادخواست آمده است که سود حاصل از انتقال محموله سوخت به ونزوئلا در ایران خرج فعالیت های جنگ طلبانه، گسترش سلاح های کشتار جمعی و تجهیزات و تسلیحات نظامی در پشتیبانی از تروریسم و نقض حقوق بشر شده است.

هم چنین از اهداف دیگر این دادخواست که مد نظر دولت ترامپ قرار گرفته است، متوقف ساختن کانال های درآمدی دولت ایران و حصول مال از طریق فروش نفت ایران است که به دلیل برنامه هسته ای، موشک های بالستیک و نفوذ نظامی در خاورمیانه تحت تحریم های یکجانبه ایالات متحده قرار گرفته است.

ایران بارها و بارها اعلام کرده است که برنامه های هسته ای این کشور برای اهداف صلح آمیز بوده و به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نمی باشد.

چند تن از وکلای دادسرای ایالات متحده مدعی شده اند که محمود مدنی پور، تاجر ایرانی با تغییر اسناد و مدارک مربوط به تانکرهای ایرانی تحریم های ایالات متحده را دور زده و حمل و نقل و ارسال محموله های سوخت به ونزوئلا را تسهیل کرده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1194

به "اقدام جدید آمریکا برای توقیف نفتکش های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جدید آمریکا برای توقیف نفتکش های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید