اعتراض آتن به سازمان ملل پیرامون توافق دریایی آنکارا و طرابلس

به گزارش مجله گرافیک، سخنگوی دولت یونان امروز (سه شنبه) بیان کرد، آتن توافق میان لیبی و ترکیه بر سر مرزهای دریایی را نقض قوانین بین المللی دانسته و در خصوص آن به سازمان ملل اعتراض کرد.

اعتراض آتن به سازمان ملل پیرامون توافق دریایی آنکارا و طرابلس

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی دولت یونان گفت، توافق نامه مذکور میان لیبی و ترکیه باطل بوده و مذاکره بر سر این توافق با سوء نیت اجرا شده است.

وی تأکید کرد، آتن اعتراض خود را پیرامون این توافق نامه که ثبات و امنیت این کشور را تهدید می نماید، به سازمان ملل اظهار داشت.

پیشتر آتن اظهار داشت، در توافق دریایی میان آنکارا و طرابلس جزیره کرت یونان لحاظ نشده است و در واکنش به این توافق نامه سفیر لیبی در یونان را اخراج کرد.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه چهارشنبه گذشته در جریان ملاقات فایز السراج، رئیس شورای ریاستی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در شهر استانبول، دو توافقنامه یکی درباره همکاری های امنیتی و دیگری در حوزه دریایی به امضا رساندند.

یونان در جریان نشست اتحادیه اروپا که روز دوشنبه برگزار گردید، خواهان محکومیت این دو توافق نامه امنیتی و دریایی و اعمال تحریم علیه لیبی و ترکیه در صورت عدم لغو این دو توافق نامه شد.

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان هم پس از این نشست خواهان محکومیت این دو توافق نامه و حمایت از مخالفت یونان و قبرس شد و تأکید کرد، آتن همه کوشش خود را برای حفظ حاکمیت خود به کار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 664

به "اعتراض آتن به سازمان ملل پیرامون توافق دریایی آنکارا و طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض آتن به سازمان ملل پیرامون توافق دریایی آنکارا و طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید