ادامه دخالت های آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ بولتون: ائتلافی بزرگ برای تغییر رژیم می خواهیم

به گزارش مجله گرافیک، ایرنا نوشت: جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با اذعان به کوشش کاخ سفید برای روی کار آوردن دولتی دست نشانده در ونزوئلا، خواهان تشکیل ائتلافی گسترده برای سرنگونی دولت قانونی نیکلاس مادورو شد.

ادامه دخالت های آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ بولتون: ائتلافی بزرگ برای تغییر رژیم می خواهیم

بولتون در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: در کوشش برای کسب حمایت لازم برای انتقال مسالمت آمیز قدرت از مادورو به خوان گوایدو هستیم.

وی ادامه داد: مایلم ائتلافی تا جای ممکن گسترده برای جایگزینی مادورو و رژیم فاسد ونزوئلا تشکیل دهیم. این هدفی است که برای آن کوشش می کنیم.

او با اشاره به دکترین جیمز مونرو پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، هدف از اقدامات مداخله جویانه کاخ سفید در ونزوئلا را دستیابی به یک نیم کره دمکراتیک توصیف کرد.

دولت ونزوئلا در ماه های گذشته بارها آمریکا را به میدان داری تحولات ونزوئلا و کوشش برای کودتا در این کشور متهم نموده و اظهارات روز یکشنبه بولتون، گواهی بر این ادعا تعبیر شد.

در همین ارتباط دولت روسیه پیشتر گفته بود که آمریکا به دنبال تسلیح گروه های مخالف دولت ونزوئلا و استقرار نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای این کشور است.

ماه گذشته تصویری از یک جلسه خبری با حضور بولتون منتشر شد که او در آن، دست نوشته ای با مضمون اعزام نیرو به کلمبیا در مرز با ونزوئلا در دست داشت.

گوایدو نیز که خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده، در هفته های گذشته با سفر به همسایگان این کشور، در کوشش برای جلب حمایت آن ها در سرنگونی دولت مادورو بوده است.

وی گفته است که این هفته به ونزوئلا باز می شود و شایعاتی درخصوص احتمال بازداشت او به علت نقض حکم ممنوع الخروجی منتشر شده است.

49311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 171

به "ادامه دخالت های آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ بولتون: ائتلافی بزرگ برای تغییر رژیم می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه دخالت های آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ بولتون: ائتلافی بزرگ برای تغییر رژیم می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید