اتمام حجت ژاپن با آمریکا درباره تحریم ها

به گزارش مجله گرافیک، نمایندگان ژاپن در دیدار با مقامات دولت آمریکا در واشنگتن اظهار کردند فعالیت شرکتهای ژاپنی نباید بر اثر تحریم ها علیه ایران متاثر گردد.

اتمام حجت ژاپن با آمریکا درباره تحریم ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از پلاتس، وزارت امورخارجه ژاپن در بیانیه ای اعلام نمود هر دو طرف برای ادامه مذاکرات توافق کردند.

این دیدارها که چهارمین دور مذاکرات دو طرف است، در فاصله یک ماه مانده به زمان شروع تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران در پنجم نوامبر، انجام گرفت. توکیو خواهان معافیت از تحریمهای آمریکا برای واردات نفت ایران است که منبع عرضه مهمی برای تامین امنیت انرژی و شرکتهای ژاپن محسوب می گردد.

طبق بیانیه وزارت امورخارجه ژاپن، در جریان آخرین دیدار، دو طرف درباره وضع مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران گفت و گو کردند و توکیو بر موضع اولیه خود مبنی بر اینکه فعالیت شرکتهای ژاپنی نباید از تحریم های آمریکا آسیبی ببیند، تاکید نمود.

در این دیدار مقامات وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن و مقامات آمریکایی از وزارت خزانه داری و انرژی حضور داشتند.

بنا بر آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران در اوت بر مبنای سال به سال 65 درصد رشد کرد که چهارمین افزایش ماهانه متوالی بود. این آمار نشان می دهد پالایشگاه های ژاپنی در آستانه تحریم های آمریکا، کوشش نموده اند تا حد امکان محموله های بیشتری از ایران خریداری نمایند.

رشد 65 درصدی، واردات نفت ژاپن از ایران را در اوت به 177 هزار و 475 بشکه در روز رساند و رشد واردات نفت این کشور از ایران بر مبنای سال به سال را به 5.9 درصد رساند.

اما واردات نفت ایران در اوت نسبت به ژوییه 3.3 درصد کاهش یافت اما ایران با سهم 5.2 درصدی از کل واردات، پنجمین صادرنماینده بزرگ نفت به ژاپن در اوت بود.

تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن 20 سپتامبر اعلام نمود پالایشگاه های ژاپنی اکنون واردات نفت ایران را در آستانه تحریم های آمریکا موقتا متوقف نموده اند اما به دقت مذاکرات دولت با واشنگتن را برای دریافت معافیت زیرنظر دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 58

به "اتمام حجت ژاپن با آمریکا درباره تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام حجت ژاپن با آمریکا درباره تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید