آمریکا برای پیشگیری از اجرایی شدن مصوبه مجلس عراق دست به دامان داعش شد

به گزارش مجله گرافیک، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به گزارش هایی که درباره انتقال برخی از عناصر داعش از شمال سوریه به عراق منتشر شده است، گفت: آمریکایی ها برای پیشگیری از اجرایی شدن مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج خودشان از این کشور دست به این اقدام زده اند.

آمریکا برای پیشگیری از اجرایی شدن مصوبه مجلس عراق دست به دامان داعش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو در خصوص پشت پرده انتقال تروریست ها توسط نیروهای آمریکایی به عراق با حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسن هانی زاده در آغاز با اشاره به گزارش هایی که درباره انتقال برخی از عناصر داعش از شمال سوریه به عراق منتشر شده است، گفت: آمریکایی ها برای پیشگیری از اجرایی نشدن مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج خودشان از این کشور دست به این اقدام زده اند.

وی اشاره کرد: مصطفی الکاظمی کابینه خود را تکمیل کرده و قرار است ظرف هفته آینده این کابینه را به مجلس عراق برای رای اعتماد معرفی کند و همین مسئله امکان اجرای مصوبه سال گذشته عراق برای اخراج آمریکایی ها را میسر می کند و این فرایند باعث شده ایالات متحده دچار نوعی سردرگمی شود. در این راستا، آمریکایی ها تلاش کرده اند گروهک های تروریستی داعش را از پایگاهی در سوریه به عراق منتقل کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا از آموزش و انتقال هزار عنصر تروریستی از سوریه به عراق توسط آمریکایی ها طی ماه های اخیر گفت و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود عراق و احتمال رای آوردن کابینه مصطفی الکاظمی و اینکه یکی از مأموریت های مهم نخست وزیر عراق اخراج نیروهای آمریکایی است، گام بعدی ایالات متحده در صورت خروج از عراق، متمرکز کردن مجدد گروهک تروریستی داعش است تا نا امنی ها را در این کشور گسترش دهد.

وی شرح داد: آمریکایی ها دست به یک بازی خطرناک زده اند و آن، استفاده ابزاری از داعش برای ناامن کردن عراق در صورت عملیاتی شدن طرح مجلس عراق برای اخراج نیروهای ایالات متحده است. این شرایط سبب تحرکات گسترده نیروهای آمریکایی در مرز عراق، اردن و سوریه شده است.

هانی زاده درباره مواضع مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره آمریکا اظهار کرد: در گذشته برخی از شخصیت هایی که با عنوان نخست وزیر عراق برای تشکیل کابینه از سوی برهم صالح رئیس جمهور عراق معرفی شدند، به دلیل وجود اختلاف با مجلس در عملیاتی نکردن مصوبه سیاسی عراق، در تشکیل کابینه شکست خوردند.

وی اضافه کرد: الکاظمی قول داده است در درجه نخست و قبل از هر اقدامی، مصوبه مجلس عراق را عملیاتی کند و به نظر می رسد در صورتی که نخست وزیر جدید عراق کابینه خود را معرفی کند، در گام نخست اقدام به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1080

به "آمریکا برای پیشگیری از اجرایی شدن مصوبه مجلس عراق دست به دامان داعش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای پیشگیری از اجرایی شدن مصوبه مجلس عراق دست به دامان داعش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید