آلمان: هر تصمیمی که دولت عراق درباره نیروهای بیگانه بگیرد را خواهیم پذیرفت

به گزارش مجله گرافیک، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که دولت عراق هر تصمیمی که درباره خروج نیروهای بیگانه بگیرد را خواهد پذیرفت.

آلمان: هر تصمیمی که دولت عراق درباره نیروهای بیگانه بگیرد را خواهیم پذیرفت

با تور بهار 99 آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با سایت رادیو آلمان تهدیدهای آمریکا علیه عراق بعد از تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از مجلس این کشور را بی ثمر خوانده و بر لزوم مذاکره با عراق تاکید نموده و در عین حال گفت که عملیات جامعه بین المللی برای بازسازی عراق باید در پیش گرفته گردد.

وی اضافه کرد: برای این منظور باید با استدلال عراق را متقاعد کنیم. تهدیدهای واشنگتن از طرف عراق در حال حاضر فایده ای نخواهد داشت.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان حالا این مسئله مطرح است که دولت عراق این قطعنامه مجلس عراق را چگونه اجرایی خواهد نمود. ما هر تصمیمی که در عراق گرفته گردد را خواهیم پذیرفت. وی در عین حال گفت که نباید هیچ شکافی در عراق ایجاد گردد که داعش بتواند از آن استفاده کند.

مجلس عراق به مصوبه ای رای مثبت داده است که خواهان انتها حضور نظامیان خارجی در این کشور شده است. خطاب این سند به دولت عراق است که به طور موقت به ریاست عادل عبدالمهدی اداره می گردد .

این مصوبه از لزوم انتها دادن به فعالیت ائتلاف بین المللی ضدتروریستی به رهبری آمریکا در عراق سخن می گوید، زیرا هدفی که این ائتلاف دنبال می کرد نابودی گروه تروریستی داعش بود که بدست آمده است.

در این میان سران کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس همه طرف ها را به احتیاط بالا دعوت نموده اند.

هایکو ماس همچنین اعلام نموده است که کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس می خواهند امروز درباره بازگشت اعلام شده ایران از برجام مشاوره نمایند. وی این اقدام ایران را اولین گام برای انتها این توافق هسته ای دانسته که فقدانی بزرگ خواهد بود.

ماس تاکید نمود که ما هم بعد از مذاکراتی با ایران و مشورت با آژانس بین الملی انرژی اتمی تصمیماتی در این باره خواهیم گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت های عملیاتی خود در برجام، یعنی محدودیت در تعداد سانتریفیوژها را کنار می گذارد. بدین ترتیب برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست و منبعد برنامه هسته ای ایران صرفا بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت. همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت برطرف تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ نماید .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 768

به "آلمان: هر تصمیمی که دولت عراق درباره نیروهای بیگانه بگیرد را خواهیم پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: هر تصمیمی که دولت عراق درباره نیروهای بیگانه بگیرد را خواهیم پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید