عجیبترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دنیا

به گزارش مجله گرافیک، گردشگری از مقوله های رو به رشد در دنیاست که البته این را مدیون گذشته ها و طبیعت هستیم در ادامه میخواهیم عجیبترین جاذبه های گردشگری دنیا را معرفی کنیم که سفر به آنها را برایتان توجیه خواهد کرد.

عجیبترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دنیا

مکان‌های مقدس واقعا شگفت‌انگیز هستند. معمولا صومعه‌ها، حرم‌ها و معابد در نقاطی بکر واقع شده‌اند که زیبایی‌شان خالص است. همچنین برخی مکان‌ها به حدی دست نخورده هستند که مقدس محسوب می‌شوند و در میان مردم هر منطقه‌ای از احترام خاصی برخوردار هستند.

اولورو، سرزمین شمالی، استرالیا

صخره شنی یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های کشور استرالیا به شمار می‌رود. مفهوم نمادین این ساختار به اندازه خودش احساس‌برانگیز است. این مونادنوک یا به عبارتی اینسلبرگ برای بومیان استرالیا مقدس شمرده می‌شود. آن‌ها اعتقاد دارند که ارواح هنوز به همراه گونه‌های جانوری منحصربه‌فرد در این ناحیه زندگی می‌کنند. توریست‌های زیادی هرساله از این منطقه دیدن می‌کنند. از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در اینجا می‌توان به بالا رفتن از اولورو اشاره کرد. بااین‌وجود اخیرا پیشنهاد شده است که ممنوعیت چنین فعالیت‌های اعمال شود؛ بنابراین بهتر است عجله به خرج دهید و هرچه سریع‌تر از اولورو بازدید کنید.

سینوتی (Cenote)، چیچن ایتزا، مکزیک

وجود گودال‌های طبیعی در کشور مکزیک، امری عادی است. چیچن ایتزا در تمدن مایا شهر مهمی محسوب می‌شد. سینوتی مقدس نه‌تنها به‌عنوان شگفتی طبیعت شناخته می‌شود، بلکه یک نقطه تاریخی هم به شمار می‌رود. این گودال توسط زائرانی بازدید می‌شد که اشیا و گاهی اوقات حتی انسان‌ها را هم برای خدای باران قربانی می‌کردند. بعدها کالاهایی که به‌خوبی محافظت شده‌اند در ته این گودال پیدا شد. دو گودال چیچن ایتزا به طرز ویژه‌ای در میان گردشگران زیبا و دوست‌داشتنی هستند. ازآنجایی‌که خود این شهر هم بسیار جالب است ارزش بازدید کردن را دارد.

کوه فیجی، جزیره هونشو، ژاپن

کوه فیجی که آتش‌فشانی با مخروط متقارن است، سمبل و نماد فرهنگ کشور ژاپن به شمار می‌رود. این کوه با3776 متر ارتفاع، بلندترین کوه این کشور محسوب می‌شود که به خاطر بار معنایی تاریخی، فرهنگی و مذهبی‌اش، به مدت چند قرن است که زائران را به‌سوی خود جذب می‌کند. امروزه مردم به دلایل مختلفی از این کوه دیدن می‌کنند. بالا رفتن از آن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فعالیت‌هایی است که صورت می‌پذیرد. همچنین افراد ماجراجو علاقه زیادی به ورزش هیجان‌انگیز پاراگلایدر دارند. ازآنجایی‌که کوه فوجی با 5 دریاچه زیبا احاطه شده است، هرساله جشنواره‌های زیادی در اطراف آن برگزار می‌شود.

دویل تاور (برج شیطان)، وایومینگ، ایالات متحده

مکانی تشکیل‌شده بر اثر لاکولیت‌ قدرتمند و نفوذ ماگما که از طرف بومیان آمریکایی که افسانه‌های مختلفی در مورد ریشه‌های این محل ساخته‌اند، به‌عنوان مکانی مقدس در نظر گرفته شده است؛ بنابراین از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود که به این مکان مقدس احترام بگذارند. قبایل محلی هنوز هم مراسم مذهبی خود را در این محل برگزار می‌کنند. هرسال در ماه ژوئن، یکی از فعالیت‌هایی که مورد تائید بومیان آمریکایی نیست و از بازدیدکنندگان انتظار می‌رود آن را انجام ندهند، بالا رفتن از برج شیطان است. بااین‌وجود، همه آزاد هستند که در 2 کیلومتر مسیر پیاده‌روی دل‌فریب اطراف این ساختار به گشت‌وگذار بپردازند.

تپه صلیب‌ها (The Hill of Crosses)، شاولیای، لیتوانی

تپه صلیب‌ها یکی از مشهورترین نقاط کشور لیتوانی به شمار می‌رود. تخمین زده می‌شود که حدود 200 هزار صلیب در اینجا وجود دارد که توسط زائران جا گذاشته شده‌اند. پاپ ژان پل دوم در سال 1993 از این تپه بازدید کرد و آن را مکانی برای امید، صلح، عشق و فداکاری نامید. ازآنجایی‌که تپه مذکور از اشغال کشور در طول جنگ، جان سالم به در برده است، زیارت آن دلالت بر مقاومت در برابر جنگ و ترور دارد. این تپه یکی از پر بازدیدترین و معتبرترین جاذبه‌های لیتوانی است. مصنوعات مختلفی که در طول چند دهه اینجا جمع شده‌اند، نمایشی منحصربه‌فرد از هنر مردمی را به وجود آورده است.

دریاچه آبی، جزیره جنوبی، نیوزیلند

در میان دریاچه‌های پارک ملی نلسون، دریاچه‌ای نسبتا کوچک وجود دارد که گفته می‌شود شفاف‌ترین آب جهان را دارد. آبی که تقریبا به زلالی آب مقطر است، به این معنی که تا عمق 80 متری آن قابل مشاهده است. این دریاچه برای قوم مائوری که آن را Rotomairewhenua می‌نامند، مقدس محسوب می‌شود، بنابراین ورود به دریاچه و شنا کردن در آن ممنوع است. بااین‌وجود، عکاسی به نام کلاوس تایمان (Klaus Thymann) به‌طور ویژه اجازه یافت تا وضوح و زیبایی دریاچه را برای اهداف علمی به تصویر بکشد. این دریاچه در پارکی زیبا قرار دارد که مکانی عالی برای آرامش، پیاده‌روی، ماهیگیری و فرصت کمپ زدن در دل طبیعت را فراهم می‌کند.

باتو کیو (غارهای باتو)، Gombak، مالزی

تپه سنگ آهکی باتو دارای تعداد زیادی غار و نقطه مقدس است که توسط مردم محلی و همچنین گردشگران بازدید می‌شوند. مجموعه معبد باتو در سراسر این تپه پراکنده شده‌ که بخش اصلی آن در بالای تپه است و برای رسیدن به آن باید از 276 پله بالا رفت. مکانی مبهم و فریبنده که در طول عمرتان حداقل یک‌بار باید ببینید. فریبندگی این محل نه‌تنها به خاطر شگفتی‌های طبیعی، بلکه به خاطر وجود یک مجسمه بلند هندو هم است. اگر تصمیم گرفتید از این غارها بازدید کنید، بهتر است در یک تور راهنما ثبت‌نام کنید که در طول آن تاریخ و شکوه غارهای باتو را برایتان معرفی خواهند کرد. در ضمن مراقب میمون‌هایی که سعی می‌کنند بطری آبتان را بدزدند باشید، گرچه، این موضوع خود از جاذبه‌های سرگرم‌کننده این منطقه است.

Songzanlin، شانگری-لا، چین

Songzanlin، بزرگ‌ترین صومعه بودائی تبتی است که در یون‌نان قرار دارد. این صومعه یکی از مشهورترین و همچنین زیباترین معابد چین محسوب می‌شود. این مجموعه در سال 1679 ساخته و شبیه یک شهر تاریخی کوچک به نظر می‌رسد. معماری تبتی، طراحی و عناصر به‌کاررفته در آن، نقاشی‌های محافظت‌شده و مجسمه‌های طلایی بودا از این مکان یک مقصد جذاب گردشگری ساخته‌اند. به خاطر ساخته شدن صومعه در کوه‌ها، مناظری یکدست و زیبا در اطراف آن خودنمایی می‌کنند. مردم در روز 29 نوامبر هرسال اینجا جمع می‌شوند تا راهبانی را که به همراه ماسکی بر صورت مشغول پایکوبی سنتی و مرسوم هستند به تماشا بنشینند. همچنین در ماه ژوئن، جشن مسابقه اسب‌دوانی برگزار می‌شود و با غذا، آواز و خرید و فروش جامه‌های پوستین و پارچه ابریشم از مردم پذیرایی می‌شود. همچنین در ماه سپتامبر و طی جشنواره اقلیت هنرمندان برای ارائه ساخته‌هایشان به این صومعه سفر می‌کنند.

دریاچه یام‌دراک (Yamdrok)، تبت

آب‌های تازه دریاچه یام‌دراک که یکی از دریاچه‌های مقدس تبت است، در میان شهر لهاسا (پایتخت تبت) و شهر کوچک Gyantse واقع شده‌اند. به دلیل قدرت‌های معنوی این مکان، دالایی لاما (رهبر مذهبی بودائیان) و همچنین مردم بومی منطقه از آن زیارت می‌کنند. اهمیت قداست این دریاچه به بودای دوم برمی‌گردد که مذهب بودائی را وارد تبت کرد. همچنین صومعه زنانه Samding بر روی یک شبه‌جزیره در وسط همین دریاچه ساخته شده است. این دریاچه در محیطی شگفت‌انگیز قرار دارد که برای تنها بودن و به آرامش رسیدن فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

کلیموتو (Kelimutu)، جزیره فلورس، اندونزی

کلیموتو آتش‌فشانی است که 3 دهانه‌ی دریاچه‌ای شگفت‌انگیز در قله‌اش دارد. آب‌های این دریاچه‌ها به رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی خودنمایی می‌کنند. بومی‌های جزیره فلورس بر این اعتقاد هستند که این دریاچه‌ها استراحتگاه ابدی اجدادشان است. بر طبق سنت و اعتقاد، رنگ آب دریاچه‌ها مربوط به خلق‌وخوی ارواح است. هیچ‌کس نمی‌تواند رنگ این آب‌ها را پیش‌بینی کند، چراکه گاهی به رنگ سیاه‌وسفید تغییر می‌کنند. علت این تغییر رنگ‌، دودی است که از آتش‌فشان و براثر فعالیت‌های شیمیایی ایجاد می‌شود. بدون شک این مکان، نقطه‌ای منحصربه‌فرد بر روی این کره خاکی است. به‌علاوه پارک ملی که آتش‌فشان در آن واقع شده است، ارزش بازدید بالایی دارد.

انتشار: 20 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2

به "عجیبترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیبترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید