راهنمای سفر به ویسلر کانادا

به گزارش مجله گرافیک، ویسلر شهری زیبا در استان بریتیش کلمبیای کانادا است که به خاطر مناظر طبیعی زیبا و امکانات ورزش‌های زمستانی بسیار محبوب است. این شهر در 120 کیلومتری شمال ونکوور واقع شده و میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2010 بوده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی آن در کوه‌های ساحلی و نزدیکی به اقیانوس آرام، آب و هوای آن معتدل است.

راهنمای سفر به ویسلر کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

زمان مناسب برای سفر

بهترین زمان برای سفر به ویسلر، فصل زمستان از اواسط دسامبر تا اوایل آوریل است. در این زمان هوا سردتر بوده و برف فراوانی می‌بارد که شرایط ایده‌آلی را برای ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی، صخره‌نوردی یخ و اسنوبرد فراهم می‌کند. البته تابستان‌ها نیز آب و هوای مطبوعی دارد و می‌توان به کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری، شنا و قایق‌رانی پرداخت.

اما بهتر است از اواخر دسامبر تا اواسط ژانویه و همچنین اواسط مارس تا اوایل آوریل را برای سفر انتخاب کنید زیرا هوا معتدل‌تر بوده و بازدیدکنندگان کمتری خواهید داشت.

هتل و اقامت

انتخاب هتل بستگی به بودجه شما دارد، اما هتل‌هایی چون Fairmont Chateau Whistler و Four Seasons Resort Whistler گزینه‌های بسیار خوبی با امکانات و سرویس‌های عالی هستند.

همچنین می‌توانید از اقامتگاه‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای نیز استفاده کنید که هزینه کمتری دارند. بسیاری از آن‌ها در مرکز شهر و نزدیک پیست‌های اسکی قرار دارند.

حمل و نقل

بهترین راه برای رفتن به ویسلر پرواز به فرودگاه ونکوور و سپس رانندگی یا سوار شدن به اتوبوس است.

فرودگاه ونکوور حدود 2 ساعت با ماشین فاصله دارد. می‌توانید ماشین اجاره کنید یا سوار اتوبوس شوید. یک راه دیگر استفاده از قطار است که از ونکوور تا نورث ونکوور طول می‌کشد و سپس از آنجا تا ویسلر حدود یک ساعت رانندگی خواهید داشت.

در خود ویسلر هم می‌توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. البته پیاده‌روی در مرکز شهر نیز لذت‌بخش است.

چه کارهایی می‌توان کرد؟

اسکی و اسنوبرد

بی‌شک محبوب‌ترین فعالیت در ویسلر، اسکی و اسنوبرد است. این شهر میزبان دو پیست معروف اسکی است:

  • پیست ویسلر بلک کامب: بزرگترین و معروف‌ترین پیست اسکی در آمریکای شمالی که میزبان مسابقات المپیک زمستانی 2010 بوده است. دارای 200 پیست اسکی با سطوح مختلف توانایی از مبتدی تا حرفه‌ای است.
  • پیست ویسلر: پیست کوچک‌تری است که بیشتر برای اسکی‌بازان مبتدی و متوسط مناسب است. شیب ملایم‌تری دارد.

علاوه بر این‌ها می‌توان در پیست‌های کوچک‌تر محلی نیز اسکی کرد. همچنین اسنوبرد بر روی دره‌های پوشیده از برف نیز بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

صخره‌نوردی یخ

صخره‌نوردی یخ یکی دیگر از فعالیت‌های زمستانی محبوب در ویسلر است. دیواره‌های یخی و آبشارهای یخ‌زده زیادی در این منطقه وجود دارند که می‌توان با هدایت راهنماهای ماهر به صخره‌نوردی پرداخت.

ورزش‌های ماجراجویانه

علاوه بر اسکی و صخره‌نوردی می‌توانید از ورزش‌های ماجراجویانه دیگری مثل زیپ لاین، هلی اسکی، اسلدن یا حتی شیرجه در آب سرد نیز لذت ببرید.

گردش در طبیعت

علاوه بر ورزش‌های زمستانی، طبیعت زیبای اطراف ویسلر ارزش گردش و تفریح را دارد. می‌توانید به پیاده‌روی در کوه‌ها و جنگل‌ها، مشاهده حیات وحش، عکاسی از مناظر و آبشارها و حتی سواری اسب بپردازید.

چشم‌اندازهای بکر و شگفت‌انگیزی منتظر شماست تا آن‌ها را کشف کنید.

تورهای راهنمایی شده

برای بهره‌مندی بیشتر از طبیعت، می‌توانید در تورهای راهنمایی شده شرکت کنید. این تورها شامل پیاده‌روی در طبیعت، مشاهده حیات وحش، عکاسی، کوه‌نوردی و غارنوردی هستند که با هدایت راهنماهای بومی و ماهر انجام می‌شوند.

گشت و گذار در شهر

علاوه بر طبیعت، خود شهر ویسلر هم جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. می‌توانید در خیابان‌ها و کافه‌های زیبای آن قدم بزنید، از مغازه‌هایش خرید کنید و رستوران‌های محلی‌اش را تجربه کنید.

همچنین موزه‌هایی مثل موزه اودیتوریوم شهر ویسلر و موزه ورزش‌های زمستانی وجود دارد که می‌توانید بازدید کنید.

چشم‌انداز شبانه

شب‌های ویسلر هم بسیار جذاب و رمانتیک هستند. می‌توانید در رستوران‌ها و بارهای شهر شام بخورید و از موسیقی زنده لذت ببرید. همچنین چشم‌انداز شهر در شب با نورپردازی‌های زیبا بسیار دیدنی است.

گرمابه‌های آب معدنی

بعد از یک روز پر از فعالیت، چیزی بهتر از آرامش در گرمابه‌های آب معدنی نیست. گرمابه‌های زیادی در ویسلر وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و از خواص درمانی آب معدنی بهره‌مند شوید.

غذا و رستوران‌ها

آشپزی ویسلر ترکیبی از غذاهای بومی و الهام گرفته از سراسر جهان است. می‌توانید انواع غذاها از دل و جگر گوسفند گرفته تا خوراک‌های دریایی و آسیایی را در رستوران‌های آن تجربه کنید.

البته رستوران‌هایی با غذاهای ارگانیک و محلی نیز وجود دارد که ارزش تجربه کردن را دارند. می‌توانید غذاهای بومی منطقه مثل ماهی قزل‌آلا و خرچنگ در آن‌ها پیدا کنید.

جشنواره‌ها

ویسلر میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی در طول سال است که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. از جمله:

  • جشنواره موسیقی و فرهنگ ویسلر در ماه ژوئیه
  • جشنواره فیلم جهانی سینمای کوهستان در ماه اوت
  • جشنواره چای ویسلر در ماه نوامبر
  • جش‌نواره رقص کوهستانی در ماه دسامبر
  • جشنواره مجسمه‌های یخی در فصل زمستان

خرید

می‌توانید از فرصت سفر به ویسلر برای خرید کردن هم استفاده کنید. فروشگاه‌های متعددی در مرکز شهر وجود دارند که محصولات دست‌ساز محلی عرضه می‌کنند.

همچنین می‌توانید وسایل و تجهیزات ورزش‌های زمستانی مثل اسکی، کفش و لباس اسکی، اسنوبرد و غیره را خریداری کنید. بسیاری از برندهای معروف این حوزه در ویسلر نمایندگی دارند.

آب‌وهوا

آب‌وهوای ویسلر به طور کلی معتدل و مرطوب است. زمستان‌های سرد و برفی دارد و تابستان‌ها نسبتاً گرم هستند.

بهترین زمان برای سفر، اواخر پاییز تا اوایل بهار است که هوا معتدل بوده و برف‌باری خوبی دارد. البته تابستان‌ها هم برای فعالیت‌های دیگر مثل کوه‌پیمایی مناسب است.

به طور متوسط دما در زمستان بین -5 تا 5 درجه سانتی‌گراد متغیر است. تابستان‌ها معمولاً بین 15 تا 30 درجه گرما دارد.

بارش برف در ویسلر فراوان است و در زمستان‌ها چندین متر برف می‌بارد که شرایط ایده‌آلی برای ورزش‌های زمستانی ایجاد می‌کند. بادهایی که از کوه‌ها می‌وزد نیز سبب پاک ماندن هوا می‌شود.

نکته پایانی

ویسلر شهری است بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به طبیعت بکر و ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی. با برنامه‌ریزی درست، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش به این شهر داشته باشید و چشم‌اندازها و جاذبه‌های آن را تجربه کنید. فقط کافی است برای سفر خود آماده شوید و بگذارید ویسلر شما را به خود جذب کند!

انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 158

به "راهنمای سفر به ویسلر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ویسلر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید